شما اینجا هستید

اجتماعی » برگزاری همایش بزرگ سرمایه گذاری در خراسان شمالی

بجنورد – انتهاج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی : دکتر محمد علی شجاعی در جمع اعضای اتاق بازرگانی استان در ادامه سخنان خود از اعضای اتاق بازرگانی و صادرکنندگان خواست تا در ارتباط با برگزاری بهتر این همایش بزرگ سرمایه گذاری طرح های اجرایی را ارائه دهند .
وی افزود: با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد، تجارت ، اشتغال دست و پنجه نرم می کنیم اما به جرات می توان گفت که خراسان شمالی استانی برخوردار است.
شجاعی گفت : به دلیل اهمیت بالا به وجود بخش خصوصی در این استان، تمام قد از تمام فعالان اقتصادی و بازرگانان و صادرکنندگان حمایت می کنم به شرطی که کار کنید.
وی در ادامه افزود:چرا با وجود استانی برخوردار و نرخ مشارکت بالای اقتصادی در سطح کشور میزان سرانه درآمد مردم پایین بوده و یا چرا تنها ۵۷صدم درصد سهم ما از تولید ناخالص کشور است؟
شجاعی با بیان اینکه حال استان خوب نیست،تصریح کرد:تنها فعالان اقتصادی و بخش خصوصی می توانند حال این استان را خوب کنند زیرا وجود و حضور بخش خصوصی بعنوان پیشران های اقتصادی بسیار حایز اهمیت است.
وی خطاب به اعضای اتاق بازرگانی افزود:اگر شما برنامه داشته باشید من نیز حمایت خواهم کرد و این برنامه ها می تواند در حوزه های مختلفی همچون ایجاد صنایع پایین دستیی،گردشگری و کشاورزی باشد در عیر این صورت اتفاق خاصی در این استان رخ نخواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه مدیران بخش دولتی نباید مانع کار بخش خصوصی شوند،خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در کشور مدیر خوبی که بتواند اوضاع کشور را به درستی درک کند کم داریم چون مدیر خوب متناسب با شرایط حال، نسخه خود را تجویز می کند.
شجاعی با تاکید بر این نکته که تمام مشکلات بخش خصوصی را قبول دارم، گفت: در گام نخست باید مشکلات حوزه بخش خصوصی فازبندی شود تا در مسیر اصلاح آن قدم برداریم.
در ادامه این جلسه فعالان اقتصادی و صادرکنندگان از نگرش استاندار خراسان شمالی به بخش خصوصی قدردانی کردند و عمده مشکلات خود را مربوط به حوزه های زیرساختی،فعال نبودن بخش نمایشگاهی،عدم ثبات در تولید محصولات کشاورزی و نبود مدیران شایسته و توانمند عنوان کردند.

بیشتر بخوانید:

رضایتمندی اجتماعی در سایه مسئولیت پذیری مدیران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان