شما اینجا هستید

اخبار » حضور عشایر استان در جشنواره ملی روستا و عشایر

به گزارش انتهاج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمال؛ محمد رضا قلی پوردر این رابطه افزود: در این راستا هماهنگی لازم با مدیران شهرستان ها انجام گرفته تا با فراهم سازی وسیله نقلیه مناسب به شکل روزانه تعدادی از عشایر امکان شرکت در این جشنواره را داشته باشند.

وی از برگزاری این جشنواره به عنوان یک کار فرهنگی بسیار مثبت و اثرگذار برای ماندگاری فرهنگ و رسوم روستایی و عشایری یاد کرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم جمعیت خراسان شمالی روستایی و سه درصد آن عشایری هستند برگزاری جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر این استان کار بسیار پسندیده ای است.

جمعیت عشایری به لحاظ فرهنگی، کمانی از آداب و سنن هستند

وی، خاطرنشان کرد: جمعیت عشایری به لحاظ فرهنگی، کمانی از آداب و سنن هستند که این جشنواره می تواند در معرفی این رسوم و شیوه زندگی آنها به جامعه حتی در سطح کشوری و بین المللی به خوبی ایفای نقش کند.

وی یادآور شد: این جشنواره فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل موجود در جامعه روستایی و عشایری به گردشگران و نیز تهیه فیلم از زندگی آنهاست تا آحاد جامعه از نزدیک با شیوه زیست، نوع پوشش، آداب ورسوم فرهنگ، تولید و موسیقی آنها آشنا شوند.

قلی پوریادآورشد: اجرای این روند در افزایش درآمد روستاییان و عشایر با جذب گردشگر و کمک به معیشت آنها نیز بسیار تاثیرگذارخواهد بود.

وی متذکر شد: در این راستا هر چه بیشتر بتوانیم در شناسایی و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های جامعه عشایری و روستایی گام برداریم کمک زیادی به شناخت بیشتر و ماندگاری فرهنگ اصیل آنها داشته ایم.

وی، ابرازامیدواری کرد: با تداوم این جشنواره طی سال های آینده در این استان گام موثری در شناسایی ظرفیت های جامعه عشایری انجام گیرد.

جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر به همت اداره کل فرهنگ  وارشاد اسلامی خراسان شمالی از ١۴ تا ١٧ تیرماه در بجنورد برگزار می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان