شما اینجا هستید

اخبار » تسلیم اظهار نامه‌های مشاغل در استان

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از خبرنگاران جوان، یعقوبی نژاد مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: صاحبان مشاغل در خراسان شمالی که طبق قانون تا پایان خرداد ماه برای ارائه اظهار نامه‌های مشاغل مالیاتی خود فرصت داشتندکه امسال به واسطه تعطیلی ۳۱ خرداد قانون تا پایان وقت اداری یکم تیر به آن‌ها فرصت داده بود تعداد ۲۶ هزار و ۶۹۷ فقره اظهارنامه تسلیم نمودند که این میزان نسبت به سال قبل ۲۵ هزار و ۸ اظهارنامه تسلیم شده رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۵۵ درصد از این اظهارنامه‌ها به تعداد ۱۴ هزار و ۲۹ مورد بدون رسیدگی قطعی شدند که این میزان اظهارنامه طبق دستورالعمل اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور توسط صاحبان مشاغل تکمیل و پرداخت می‌شود (بصورت نقد و اقساط) و بر همین اساس بدون رسیدگی قطعی می‌شوند.

یعقوبی نژاد گفت: مالیات مشاغل خودرو شامل تمام خودرو‌هایی که وسیله کار است از جمله تاکسی، وانت، اتوبوس، مینی بوس خط واحد و مسافربری که باید هرسال فرم مالیات مقطوع (در اجرای ماده ۱۰۰ ق. م. م) صاحبان مشاغل خودرو را تکمیل و ارائه کنند.

وی تصریح کرد: امسال در این بخش ۱۱ هزار و ۲۴۳ اظهارنامه به این اداره کل تحویل داده شده که این بخش نیز رشد ۷ درصدی نسبت به ۱۰ هزار و ۴۳۷ اظهارنامه سال گذشته داشته است.

گفتنی است: همچنین ۵۸ درصداز خودرو‌ها با توجه به مدل و نوع خودرو از مالیات معاف و فقط ۴۲ درصد مشاغل خودرو امسال در استان مالیات می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

تحول و رونق اقتصادی با ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان