شما اینجا هستید

اجتماعی » تحصیل ۳۲۶ کودک بدون شناسنامه در مازندران

ساری – مدیرکل ثبت احوال مازندران از تحصیل ۳۲۶ کودک بدون شناسنامه و هویت در مدارس استان خبر داد.

به گزارش انتهاج ، رجبی در کنفرانس تخصصی حقوق کودک ، فقر هویتی را فقیرترین موضوع در همه جای جهان بیان کرد و گفت : فرزندان فاقد هویت دارای بیش از ۷۰ ناهنجاری هستند و باید به این موضوع توجه شود.

وی ثبت ولادت و صدور شناسنامه را براساس گواهی ولادت از جمله وظایف برشمرد و افزود : در حال حاضر ۹۹.۸ درصد ولادت در استان در کمتر از ۱۵ روز ثبت می شود.

رجبی با بیان اینکه در سطح کشور ۴۵ هزار نفر فاقد شناسنامه هستند ، اظهار کرد : برای حل مشکل کودکان فاقد شناسنامه باید اجماع ملی داشته باشیم که ثبت احوال این استان برای صدور شناسنامه آمادگی لازم را دارد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران به آسیب های اولیه فاقد شناسنامه بودن اشاره کرد و گفت : گسترش ازدواج های غیرقانونی توسط افراد فاقد شناسنامه ، انزوا ، گوشه گیری و فرزندفروشی از این پیامدها است.

وی از شناسایی ۷ مورد فرزند فروشی در این استان طی سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد : سال گذشته هفت شناسنامه و امسال دو شناسنامه با تقاضای مادران برای فرزندان صادر شده است.

رجبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۲ فرزند توسط بهزیستی به خانواده ها تحویل شده است، گفت: این درحالی که ما برای بیش از ۲۰۰ فرزند تحویلی به خانواده ها شناسنامه صادر کردیم و فرزند فروشی تبعات و پیامدهای خاص خود را دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان