شما اینجا هستید

آذربايجان غربي » فوت ۳ نفر بر اثر آنفلونزا در آذربایجان غربی

ارومیه – معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از فوت سه شهروند اهل این استان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا خبر داد.

به گزارش انتهاج، رسول انتظارمهدی گفت: این بیماری سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت استان و کشور را مبتلا می سازد و همین امر نشان دهنده همه گیر بودن این بیماری است.

وی بدون اعلام جزئیاتی از شهرهای محل سکونت، جنسیت و سن این فوت شدگان اظهار کرد: در منطقه مدیترانه شرقی از جمله کشور ما این بیماری ۴ تا ۶ هفته زودتر شروع شده و افزایش یافته است.

انتظار مهدی افزود: علایم بیماری آنفلوانزا با سرماخوردگی شباهت داشته ولی تفاوت‌هایی دارد از جمله اینکه آنفلوانزا به‌صورت حاد شروع می شود ولی سرماخوردگی تدریجی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه خودمراقبتی مهمترین عامل جلوگیری از بروز خطر بیشتر در این بیماری است، ادامه داد: مصرف بیشتر مایعات، استراحت و مراجعه زودهنگام به پزشک از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتظارمهدی خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن و دفع بهداشتی دستمال‌های استفاده شده از جمله مهمترین موارد پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان