شما اینجا هستید

اخبار » صادرات ۲۴۵ هزار تن کالا از استان خراسان شمالی به کشورهای هدف

بجنورد – رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از صادرات ۲۴۵ هزار تن کالا طی۸ ماه نخست سال جاری از استان به ارزش ۷۴ میلیون و صد هزار دلار محصول به بازارهای هدف خبر داد.
به گزارش انتهاج، سعید پورآبادی، در جمع خبرنگاران استان، گفت: حجم صادرات استان در ۸ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به لحاظ وزنی ۵٫۸ درصد کاهش و به لحاظ ارزش ۷٫۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کشورهای افغانستان ، آذربایجان،ترکمنستان و ترکیه بازارهای اصلی صادرات استان بوده اند، اظهار کرد: بیشترین محصولات صادرات از استان محصولات پتروشیمی، سیمان، تولیدات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی اسفراین و محصولات باغی استان بوده اند.

وی افزود: طی ۸ ماهه امسال ۷۶٫۶ درصد از محصول صادر شده از استان به بازارهای هدف صادراتی، محصولات پتروشیمی بوده اند و ۱۵ درصد از محصولات صادراتی استان از بخش صنعت و ۸ درصد از محصولات صادراتی استان از محصولات کشاورزی به بازارهای صادراتی بوده اند.

واردات ۲.۶ هزار تن کالا به استان

وی همچنین به واردات نیز اشاره کرد و گفت: در همین مدت ۲٫۶ هزار تن محصول به ارزش ۱۵٫۴ میلیون دلار کالا به استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به لحاظ ارزش ۳۸ درصد و به لحاظ وزنی ۱۸٫۷ درصدکاهش واردات کالا به استان داشتیم.

وی ادامه داد: لامپ روشنایی، لوله های پروفیل، کانتینرهای ترابری، کنتور گاز، ماشین آلات، بلوک های ۶ گوشه کالاهایی بودن که به استان وارد کرده ایم.

پورآبادی در باره پذیرش هیات های تجاری خارجی به استان و اعزام هیات های تجاری استان به کشورهای هدف صادراتی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت ارز بالا است، اتاق بازرگانی استان در شرایط کنونی برنامه ای برای اعزام هیات های تجاری از استان به کشورهای هدف صادرات را ندارد.

وی افزود: با این وجود برنامه ریزی کرده ایم که در نمایشگاه بین المللی کالا که ۱۹ اسفند در تهران برگزار خواهد شد، خراسان شمالی نیز با ارائه محصولات شرکت کند.

وی یادآور شد: البته استان در نیمه اول اسفندماه امسال یک نمایشگاه به منظور ارائه محصولات تولیدی استان و دیگر نقاط کشور با دعوت از تجارخارجی به استان برگزار خواهد کرد.

بازاریابی محصولات ایران در ۸ کشور توسط خراسان شمالی

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین در ادامه گفت: اتاق بازگانی استان اجرای برنامه بازاریابی فروش محصولات کل ایران را در ۸ کشور در دستور کار قرار داده است.

پورآبادی افزود: در این برنامه درصدد هستیم که یک تیم بازاریابی از کل ایران در استان جمع کنیم و کالاهای مورد تقاضای ۸ کشور را از بازار استان به این بازارهای صادراتی ارسال کنیم.

وی ادامه داد: این ۸ کشور شامل روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان بلاروس، ترکیه، عراق و افغانستان هستند.

وی افزود: همچنین تقویت مبادلات با بازار ترکمنستان را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان