شما اینجا هستید

خراسان شمالی » بافت های ناکارآمد شهری ساماندهی شوند

به گزارش انتهاج، فرماندار اسفراین در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با تاکید بر توانمندسازی محلات ناکارآمد شهری گفت: هدف پروژه های بازآفرینی ساماندهی در محله ها و محدوده های بافت های ناکارآمد شهری است.

مسلم نوری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری اسفراین گفت: برنامه  ستاد بازآفرینی پایدار شهری که اجرای آن باعث ارتقای کیفی و بهبود زندگی ساکنان بافت فرسوده و محلات ناکارآمد  شده  یکی از رویکردهای اصلی دولت در سیاست توسعه پایدار و رعایت عدالت در توزیع منابع و امکانات محسوب می شود که اهداف بلندی را دنبال می کند.

وی گفت:طرح بازآفرینی شهری از طرح‌هایی است که اگر در اجرای آن اهتمام داشته باشیم، ثمره آن را سال‌های آینده در حوزه شهری شاهد خواهیم بود.

وی گفت: علی رغم اینکه سهم اعتباری اسفراین در ستاد بازآفرینی پایدار شهری بسیار کم بوده اما در این شهرستان شاهد اتفاقات خوبی در بخش بوده ایم.

نوری تصریح کرد: پروژه هایی را ما هم اکنون در دست اجرا داریم در راستای اقدامات ستاد بازآفرینی شهری که از نمونه های آن می توان به پروژه های احیا و بازآفرینی برخی از پیاده روهای شهر و ایجاد پارک های محله ای و بازگشایی برخی از معابر اشاره کرد.

فرماندار اسفراین تاکید کرد: مدیران گزارش مجموعه اقداماتی که در محلات بافت فرسوده انجام داده اند ظرف ده روز آینده ارائه دهند تا برای پیشبرد اهداف بتوانیم از ظرفیت‌های اعتباری استانی و ملی استفاده کنیم.

وی گفت: احیاء بافت های ناکارآمدی چون مرمت آرامگاه سید موسی و بازگشایی ۱۶ متری محله قلعه کریم که در آینده ممکن است در بحث های زیست محیطی و یا حوادث طبیعی مشکل ساز شوند را در اولویت قرار دهید.

فرماندار اسفراین خاطرنشان کرد:در بحث ایجاد شهر سالم هم اعلام آمادگی کردیم که یکی از بحث های مهم در ایجاد شهر سالم ، رعایت عدالت در توزیع منابع و امکانات در مناطق مختلف شهری یکی از رویکردهای آن می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان