به گزارش انتهاج، فرماندار اسفراین در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با تاکید بر توانمندسازی محلات ناکارآمد شهری گفت: هدف پروژه های بازآفرینی ساماندهی در محله ها و محدوده های بافت های ناکارآمد شهری است.
مسلم نوری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری اسفراین گفت: برنامه ستاد بازآفرینی پایدار شهری که اجرای آن باعث ارتقای کیفی و بهبود زندگی ساکنان بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شده یکی از رویکردهای اصلی دولت در سیاست توسعه پایدار و رعایت عدالت در توزیع منابع و امکانات محسوب می شود که اهداف بلندی را دنبال می کند.
وی گفت:طرح بازآفرینی شهری از طرحهایی است که اگر در اجرای آن اهتمام داشته باشیم، ثمره آن را سالهای آینده در حوزه شهری شاهد خواهیم بود.
وی گفت: علی رغم اینکه سهم اعتباری اسفراین در ستاد بازآفرینی پایدار شهری بسیار کم بوده اما در این شهرستان شاهد اتفاقات خوبی در بخش بوده ایم.
نوری تصریح کرد: پروژه هایی را ما هم اکنون در دست اجرا داریم در راستای اقدامات ستاد بازآفرینی شهری که از نمونه های آن می توان به پروژه های احیا و بازآفرینی برخی از پیاده روهای شهر و ایجاد پارک های محله ای و بازگشایی برخی از معابر اشاره کرد.
فرماندار اسفراین تاکید کرد: مدیران گزارش مجموعه اقداماتی که در محلات بافت فرسوده انجام داده اند ظرف ده روز آینده ارائه دهند تا برای پیشبرد اهداف بتوانیم از ظرفیتهای اعتباری استانی و ملی استفاده کنیم.
وی گفت: احیاء بافت های ناکارآمدی چون مرمت آرامگاه سید موسی و بازگشایی ۱۶ متری محله قلعه کریم که در آینده ممکن است در بحث های زیست محیطی و یا حوادث طبیعی مشکل ساز شوند را در اولویت قرار دهید.
فرماندار اسفراین خاطرنشان کرد:در بحث ایجاد شهر سالم هم اعلام آمادگی کردیم که یکی از بحث های مهم در ایجاد شهر سالم ، رعایت عدالت در توزیع منابع و امکانات در مناطق مختلف شهری یکی از رویکردهای آن می باشد.
- entehaj admin
- کد خبر 231346
- پرینت





