شما اینجا هستید

اخبار » کتاب زندگی نامه شهدای ورزشکار استان یزد رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار انتهاج، مسعود شریعتی مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و رئیس کمیته ورزش و جوانان دومین کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: استان یزد ۴۰۰ شهید ورزشکار را تقدیم انقلاب کرده است که همه آنها احکام ورزشی داشتند و شهید شدند.

شریعتی با بیان اینکه ۷ گروه برای این کمیته تشکیل شده است، گفت: به مناسبت برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰شهید استان یزد یادواره شهدای ورزشکار در شهرستان های استان یزد برگزار شده چراکه معتقدیم ورزشکاران ما الگوهایی را نیاز دارند و ما در بین شهدا الگوهای خوبی برای ورزشکاران داریم.

وی در ادامه به تدوین کتاب یادواره شهدای ورزشکار شهرستان یزد اشاره کرد و گفت: کتاب یادواره شهدا برای شهرستان یزد سال گذشته به چاپ رسید و کتاب زندگی نامه شهدای ورزشکار استان در روز برگزاری کنگره به صورت کتاب دیجیتال تهیه و رونمایی خواهد شد تا درفضای مجازی منتشر شود.

رئیس کمیته ورزش و جوانان دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با بیان اینکه ۴۰هزار متر مربع فضای ورزشی به مناسبت کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد در حال آماده سازی است، افزود: با اینکه قصد داشتیم تا پایان سال ۹۹ چند هزار متر مربع فضای ورزشی در استان ایجاد کنیم ولی عدد آن کمتر از ۴۰ هزار متر مربع  بود که با برکت نام شهدا همه همکاری کردند و با سرعت این پروژه ها اعم از طرح سکوی قهرمانی، فضای ورزشی  ۱۳۰۰ متری نصر آباد تفت، چمن های زمین های ورزشی، روزخانه بهاباد و غیره در حال پیشروی و یا برخی به بهره برداری رسیده است.

وی گفت:۲۲ مکان ورزشی هم در حال احداث است که تا زمان برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰شهید استان یزد به اتمام می رسد ضمن اینکه توزیع عادلانه ساخت این فضاهای ورزشی در تمام شهرستان ها و روستاها و مناطق دور افتاده انجام شده است.

مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: از ابتدای سال۹۹ بنا داشتیم که کمتر از ۲۰ خانه ورزشی برای روستاها داشته باشیم که به برکت این کنگره چهل فضای ورزشی در روستاها تا پایان سال به بهره برداری  می رسد.

وی بیان کرد: چهارصد برنامه ورزشی در همه شهرستان ها داریم که ۲۴۰ برنامه با یاد و نام شهدا برگزار شده و برخی هم به علت شیوع کرونا برگزار نشد ولی در حال برنامه ریزی برای آنها نیز هستیم.

شریعتی در ادامه به یکهزار مشاوره رایگان قبل از ازدواج در مناطق دور افتاده و شهرستان ها اشاره کرد و افزود: غبار روبی گلزار شهدا و تجلیل از کارمندان و رزمنده ها و دختران ورزشکار خانواده ایثارگران همچنین دراختیار گذاشتند سالن های اداره کل ورزش و جوانان برای مراسم های مختلف کنگره و تهیه کلیپ های متعدد ویژه کنگره۴۰۰۰ شهید از دیگر برنامه های کمیته ورزشی کنگره است.

وی در ادامه به همایش دوچرخه سواری که در انتها به زیارت قبور شهدا ختم می شود اشاره کرد و افزود: کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد امسال به علت شیوع کرونا رنگ متفاوتی به خود گرفت که کاملا مثبت بود چرا که به جای مجالس مختلف خدماتی با یاد شهدا به مردم نیازمند ارائه شد که یاد شهدا و کنگره را ماندگار تر می کند.

وی با اعلام اینکه ۷۳ ثمن در استان یزد فعال هستند، گفت: مقرر شد این ثمن ها در برنامه های خود یادواره هایی به نام شهدا برگزار کنند که برخی انجام و مشارکت سایر ثمن ها هم در دستور کار است.

شریعتی گفت: در هر شهرستان یک برنامه شاخص درباره شهدا خواهیم داشت و با توجه به اینکه بیش از یکصد تیم استانی در لیگ های کشوری از استان یزد شرکت می کنند از این فرصت استفاده شد و امسال با لباس های دارای آرم و لوگو کنگره حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴ شهید زن استان توسط امور بانوان اداره ورزش و جوانان شناسایی شده است، گفت:  برنامه های مختلفی را دختران ورزشکار یزد به نام شهدای زن استان خواهند داشت.

وی در پایان تصریح کرد: ارتباط با شهدا و ورزشکاران را با تشکیل چهارصد تیم ورزشی به یاد شهداایجاد کردیم  وچهار هزار لباس ورزشی به نیازمندان اهدا شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان