شما اینجا هستید

English news » وبینارعلمی تجارب سازگاری با کم آبی در کالیفرنیای جنوبی برگزار شد

یزد- اولین وبینارعلمی سازگاری با کم آبی و استفاده از تجارب جهانی جهت اجرای موفق برنامه ملی سازگاری با کم آبی با حضورمجازی “علاءالدین شیخ” پژوهشگر ارشد سازمان آب شهر Anaheim کالیفرنیا و همکاری مدیریت تحقیقات شرکت برگزار شد.

به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد مدیرعامل شرکت در ابتدای این وبینار با بیان اینکه موضوع تبادل تجربه و دانش بین شرکت های آب منطقه ای و یا آب کشور باید مستمر باشد گفت:در این بحبوحه بحرانی کرونا یکی از فرصت هایی را که میتوانیم مغتنم بشماریم همین ارتباطات مجازی و آنلاین است که تبادل اطلاعات و استفاده از تجارب دیگران را آسانتر نموده است.

“محمدمهدی جوادیان زاده” افزود: درآستانه اجرایی شدن برنامه سازگاری با کم آبی این تبادل تجارب مخصوصا از منطقه ای که همانند بسیاری از نقاط کشور ما خشک می باشد بسیار تاثیرگذار خواهد بود و ما را در رسیدن به اهدافمان در این برنامه سازگاری با کم آبی یاری خواهد کرد.

“علاءالدین شیخ” با تشریح نقشه کالیفرنیا و توضیح برنامه های این ایالت برای مبارزه با کم آبی و خشکسالی گفت: در ۳۰ سال گذشته جمعیت کالیفرنیای جنوبی ۳۰ درصد افزایش یافته ولی مصرف آب ۲۰ درصد کاهش داشته است و این نشان دهنده برنامه ریزی و آینده نگری عالی این منطقه در مدیریت مصرف می باشد.

وی با اشاره به برخی برنامه های این ایالت برای کاهش مصرف آب اظهار داشت:در رابطه با مصارف خانگی و شرب از مردم خواسته شده تا نسبت به کاهش آب وسایل پرمصرف اقدام و همچنین از کاشت چمن ها و گیاه های پرآبخواه به کم آبخواه روی آورده و مردم نیز در این راه همراهی لازم را به تمام معنا داشته اند.

این پژوهشگر ارشد سازمان آب افزود: در مورد منابع آب زیرزمینی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و با توجه به میزان آب موجود برای ایجاد برنامه های جدید تصمیم گیری می شود.

وی در پایان به قوانین و مقررات ایالت کالیفرنیا برای حفاظت از کمیت و کیفیت آب در دسترس اشاره کرد و گفت: بعنوان مثال رودخانه ای که آب شور دارد با آب رودخانه ای که اصلا نمک ندارد مخلوط کرده و با تصفیه هردو استفاده بهینه از هردو رودخانه می شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان