شما اینجا هستید

اجتماعی » ممکن است سونامی دیابت داشته باشیم؛ نسل جدید چاق هستند

به گزارش انتهاج، سید محمد آقایی میبدی مدیر مرکز دیابت استان یزد خاطرنشان کرد: در زمینه درمان دیابت فقط دارو موثر نیست بلکه دارو، ورزش، مراقبت های بهداشتی نیز موثر است که در زمینه ورزش با مرکز دیابت، هیات ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و مجموعه ورزشی کارگران برنامه ریزی کرده و مرکز ورزشی و مشاوره ورزشی را به صورت پایلوت انجام داده ایم.

آقایی بیان کرد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در خصوص بی ام آی دانش آموزان برنامه ریزی کرده و دانش آموزانی که غیر نرمال هستند به پزشکان معرفی می شوند و با مشاوره، درمان می شوند.

وی افزود: برای اولین بار با طب سنتی ایرانی همکاری داشته و برنامه علمی داشتیم و خدمات بر اساس طب سنتی علمی ارائه شد.

مدیر مرکز دیابت استان یزد خاطرنشان کرد: پیوند جزایر لانگرهانش را با همکاری مرکز پژوهش رویان برای اولین بار خواهیم داد که به ما کمک می کند مقداری در دیابتی های نوع یک موثر است و این مژده خوبی برای آنها است.

آقایی گفت: هدف ما این است که کارهای علمی و تحقیقاتی در مرکز را به مردم ارائه دهیم و پژوهش در خدمت مردم و جامعه باشد و بسیاری از طرح های ما آموزش و علمی و فرهنگ سازی است.

وی افزود: مصرف زیاد انسولین ما شاید به دلیل عدم آشنایی و استفاده نادرست است که با مشاوره و دریافت روش صحیح استفاده از آن می توانیم ۱ تا ۳۰ درصد استفاده از انسولین را کاهش دهیم.

مدیر مرکز دیابت استان یزد بیان کرد: برآورد ما در استان تعداد ۱۰۰ هزار بیمار دیابتی است و متاسفانه در بارداری و دیابت نوع یک آمار زیادی داریم.

آقایی بیان کرد: تا کنون هیچ بیماری به دلیل نبود انسولین مشکلی پیدا نکرده اند و در یکی دو روز آینده در داروخانه های هلال احمر و چمران نیز انسولین توزیع می شود و تا آخر هفته نیز تمامی داروخانه ها انسولین دریافت می کنند.

وی افزود: کرونا روی افرادی که بیماری زمینه ای داشته اند بیشتر عوارض بر جای می گذارد که یکی از آنها کرونا است ولی کرونا شانس درگیری کرونا در افراد دیابتی را بیشتر نمی کند و توصیه ما به بیماران دیابتی این است که همه شرایط بهداشتی را حفظ کرده و دو بار در روز درجه حرارت را گرفته و قند را بیشتر کنترل کنند و کنترل قند را بیشتر انجام دهند و اگر علائمی وجود داشت به دکتر مراجعه شود.

مدیر مرکز دیابت استان یزد ادامه داد: ما حدود ۴۰۰ نوجوان دیابتی نوع یک در یزد داریم که راحت زندگی می کنند و هیچ مشکلی ندارد و در جاهای لازم نیز از آنها حمایت می کنیم.

۲۴ تا ۳۰ آبان هفته مبارزه با دیابت است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان