شما اینجا هستید

اجتماعی » رویداد سکوی پرتاب یزد به زودی آغاز می شود/تاکنون ثبت نام بیش از ۱۵۰ تیم در رویداد ۱۰۰ استارت آپ یزد

محمد مهدی لطفی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان یزد اجرا کننده اصلی این رویداد در استان بوده و پارک علم و فناوری یزد، مجموعه دانشگاه ها و نهادهای استانی در برگزاری آن، صندوق را یاری خواهند کرد، گفت: امیدوارم این رویداد باعث خیر و برکت در استان شده و سرمایه‌گذاری خوبی در انتها برای تیم‌های استارتاپی استان یزد صورت گیرد.
لطفی از ثبت نام بیش از ۱۵۰ تیم در رویداد سکوی پرتاب یزد تا به امروز خبر داد و گفت: پیش بینی من این است که با توجه به قابلیت استان یزد و اطلاع رسانی مناسب رسانه ها این تعداد تا آخر هفته به بیش از ۱۰۰تیم برسد.
وی هدف از برگزاری این رویداد را توجه ویژه و حمایت از استارت آپ های موفق استان یزد و ایده های نو عنوان کرد و گفت: پیام مجموعه ۱۰۰استارتاپ با عنوان سکوی پرتاب یزد این است که هیچ مجموعه ای که ایده نوآورانه ای دارد نباید به دلیل عدم تامین مالی رشد نکند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد هدف دوم از برگزاری این رویداد را بازگرداندن شور و نشاط به مجموعه استارتاپ های استان یزد بعد از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری رویداد سکوی پرتاب یزد این است که حضور و مشارکت متخصصین و داوران فنی کسب و کارهای مختلف از استان و کشور در طول فرآیند یک ماهه و به خصوص در روز رویداد، یک کارگاه آموزشی برای تیم های استارتاپی استان یزد است که موجب می شود حتی در صورت عدم جذب سرمایه گذار، در آینده با تجربه های جدید و ایده های توسعه یافته تر و محصول بهتر حاضر شوند.
لطفی دامنه پذیرش ایده ها و تیم های استارتاپی را در رویداد سکوی پرتاب یزد نامحدود دانست و گفت: از ایده هایی که یک مجموعه دانشجویی داشته و حتی نمونه محصولی ایجاد نکردند تا شرکت های فناور و دانش بنیان که سال هاست فعالیت داشته و می خواهند ایده یا محصول خود را تجاری سازی کنند می توانند در رویداد بزرگ سکوی پرتاب یزد شرکت کنند.
وی با بیان اینکه فراخوان رویداد بزرگ سکوی پرتاب یزد به هیچ مجموعه در استان محدود نشده و به همه مجموعه ها ارسال شده است، گفت: حتی واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های صنعتی که می خواهند محصول خود را تجاری سازی نموده و یا با جذب سرمایه گذار ریسک سرمایه گذاری خود را پایین بیاورند می توانند در بزرگترین رویداد سرمایه گذاری استان یزد شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه حضور کاروان استانی ۱۰۰ استارتاپ با عنوان سکوی پرتاب یزد، تحرک خوبی در سیستم فناوری و نوآوری استان ایجاد می کند، گفت: یزد اکوسیستم بالغی در حوزه نوآوری دارد و ما خیلی امیدواریم که بسیاری از تیم های استارتاپی بتوانند تایید تیم داوری و مجوز جذب سرمایه را بگیرند.
لطفی با تاکید بر اهمیت طی مسیر تیم های استارتاپی از زمان ثبت نام تا روز برگزاری رویداد سکوی پرتاپ یزد، گفت: توصیه می کنم همه تیم‌های شرکت کننده در رویداد، از مشاوران و منتورهای مجموعه ۱۰۰ استارتاپ، پارک علم و فناوری یزد و دانشگاه های استان استفاده کنند.
وی افزود: این مسئله باعث می شود هم مستندات تیم ها کامل و جامع ارائه شود و هم ارائه آن ها در روز رویداد به خوبی انجام شود.
لطفی با اشاره به داوران رویداد سکوی پرتاب یزد، گفت: دو گروه داوران در این رویداد حضور خواهند داشت که یکی از آن ها داوران تخصصی هر حوزه و گروه دیگر داوران عمومی حوزه کسب و کار هستند.
وی تصریح کرد: این داوران که بخش اعظمی از آنها از داخل استان هستند افرادی شناخته شده در اکوسیستم نوآوری استان بوده و تیم های استارتاپی یزد غالبا با این افراد آشنا هستند.
گفتنی است، رویداد سکوی پرتاب یزد، اول و دوم بهمن ماه سال جاری برگزار شده و تیم های استارتاپی تا ۱۹ بهمن فرصت دارند از طریق سایت ۱۰۰ استارتاپ به نشانی www.100startups.ir برای حضور در این رویداد ثبت نام کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان