شما اینجا هستید

اخبار » انهدام ۳۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در قم

قم – فرمانده انتظامی قم از انهدام ۳۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، خبر داد و گفت: انهدام باندهای مواد مخدر در این مدت نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۳۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش انتهاج، سردار عبدالرضا آقاخانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت هفت تن مواد مخدر در قم کشف و ضبط شده است که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی افزود: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در قم نیز ۱۰ درصد و دستگیری معتادان ۱۳ درصد در این مدت نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته افزایش‌یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت، سرقت‌ها در استان قم یک درصد کاهش و سرقت‌های مهم نیز سه درصد کاهش داشته است و میزان کشفیات سرقت‌ها هفت درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از انهدام حدود ۱۲ باند سارقان به عنف در استان قم خبر داد و گفت: ۴۰ تن در این رابطه دستگیر شده‌اند و مجرمان دستگیرشده از ۲ فقره به بالا سوابق داشته‌اند.

افزایش ۱۹۷ درصدی جرایم سایبری در قم

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه وقوع جرایم در فضای مجازی در قم از ابتدای سال تاکنون ۱۹۷ درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: کشف جرایم سایبری طی این مدت ۲۹۸ درصد افزایش داشته است.

سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به افزایش ۸۱ درصدی توان کشف پلیس فتا در جرائم سایبری، افزود: دستگیری مجرمان نیز با افزایش ۳۰۶ درصدی همراه بوده است.

وی بابیان اینکه در طول چند ماه اخیر، ۶ باند کلاه‌برداری حرفه‌ای در فضای مجازی که با استفاده از شیوه فیشینگ اقدام به برداشت از حساب‌های مردم می‌کردند منهدم شده است، تصریح کرد: سن مجرمان این باندها بین ۱۴ تا ۱۸ سال بود و بالغ‌بر ۴۲ هزار و ۴۵۰ فقره شماره کارت‌بانکی از این باندها کشف شد.

۸۶ درصد تصادف‌ها در قم در حوزه درون‌ شهری بوده است

آقاخانی، به تصادف‌های رخ‌داده در استان قم نیز اشاره کرد و افزود: تصادف‌های درون و برون‌شهری قم از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، یک درصد نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

و یادآور شد: ۸۶ درصد تصادف‌ها در استان قم در حوزه درون‌شهری و ۱۴ درصد در حوزه برون‌شهری اتفاق افتاده است، از مجموع این تصادف‌ها، یک درصد فوتی، ۸۱ درصد خسارتی و ۱۸ درصد جرحی بوده است.

وی ادامه داد: میزان تصادف‌های جرحی سه درصد افزایش، فوتی سه درصد افزایش و خسارتی نیز یک درصد افزایش‌یافته و میزان متوفیان در تصادف‌ها یک درصد افزایش داشته است.

آقاخانی در ادامه، تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در این مدت در قم ۲۶ درصد افزایش‌یافته است گفت: تعداد متهمان در این خصوص ۱۳۴ درصد افزایش و ارزش ریالی کالاهای قاچاق نیز ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی، فعالیت‌های فرهنگی پلیس قم از ابتدای سال جای تا پایان دی‌ماه را نیز مورداشاره قرار داد و گفت: برگزاری ۵۴۶ جلسه آموزشی در مساجد، مدارس، صنوف، جوامع کارگری و غیره، برپایی ۱۰۰ نمایشگاه با موضوع آسیب‌های اجتماعی، ارائه مشاوره به بالغ‌بر ۱۴ هزار تن در کلانتری‌های قم، برگزاری ۲۸۰ جلسه با سمن‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه مشاوره به بیش از ۱۷ هزار تن در مساجد و مدارس، بخشی از این فعالیت‌ها به شمار می‌آید.

سه هزار نیروی پلیس امنیت انتخابات در قم را برعهده دارند

وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری گفت: سه هزار نیروی پلیس، امنیت بالغ‌بر ۶۷۰ صندوق اخذی رای در این استان را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مسئولیت امنیت شعبات اخذ رای، تمامی مراکز مرتبط با انتخابات نیز تحت پوشش امنیتی پلیس قرار دارد.

آقاخانی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ قانون انتخابات، برقراری نظم و امنیت و حفاظت از صندوق‌های اخذ رای بر عهده ناجا قرار دارد و بحث امنیت انتخابات از مسائل اولویت‌دار نیروی انتظامی قم طی روزهای آینده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان