شما اینجا هستید

اخبار » کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب در شهرستان اسفراین

به گزارش انتهاج، عباس توکلیان با اعلام این خبر افزود: عصر روز گذشته ۲۲ آذر ۱۴۰۲ در گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان اسفراین با نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست در منطقه پارک ملی و منطقه حفاظت شده سالوک ۲ دستگاه فلزیاب و متعلقات آن از حفاران غیرمجاز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین ادامه داد: دراین‌رابطه ۲ نفر باهویت معلوم و بومی دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

توکلیان گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

او یادآور شد: صیانت از میراث‌فرهنگی استان به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان نیاز دارد، هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به یگان حفاظت از آثار تاریخی استان اعلام کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان