شما اینجا هستید

اخبار » ۶۹۳ نفر در استان یزد مشمول مسکن فرهنگیان هستند

یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در جمع خبرنگاران در خصوص مسکن فرهنگیان گفت: ۶۹۳ نفر در استان یزد مشمول مسکن فرهنگیان هستند و عملیات اجرایی مسکن فرهنگیان فروردین ماه ۱۴۰۰شروع می شود.
به گزارش انتهاج به نقل از خبرگزاری موج یزد، محسن صادقیان با بیان اینکه در مناطق کم جمعیت که مشمولان مسکن ملی فرهنگیان به تعداد انگشت شمار هستند، فقط زمین ارائه می شود.
به گفته صادقیان،قرارداد واگذاری زمین مسکن ایثارگران و جانبازان در تمام شهرهای استان در همین هفته تحویل می شود.
وی اعلام کرد: نخستین واحد مسکن ملی در استان یزد طرح ۴۰ واحدی در خیابان نواب صفوی است.

صادقیان همچنین گفت: ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس بدون همکاری صنایع و معادن شدنی نبود و این پروژه سرمایه گذاری هایی که خارج از استان و خارج از کشور هدایت می شد در داخل استان نگه می دارد.
وی با اشاره به اینکه با افتتاح این اَبَر پروژه در همه حوزه ها سرمایه گذاری می شود، افزود: قبل از این منابع آب زیر زمینی استان با هزینه کم در اختیار صنایع قرار می گرفت در حالی که بعد از این پروژه آب از سفره های زیرزمینی برای صنایع برداشت نمی شود بنابراین آب شرب بیشتری در استان خواهیم داشت.
معاون عمرانی استاندار یزد در خصوص ساخت و مرمت جاده های استان، عنوان کرد: در سال ۹۹ برنامه ای برای آسفالت ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۰ کیلومتر جاده ای و۵۰ کیلومتر راه روستایی تهیه شد، که بخش های زیادی از آن برنامه در حال انجام است.
صادقیان مهمترین پروژه پیش رو را، پروژه راه آهن یزد_اقلید اعلام کرد و افزود: اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ این راه آهن بهره برداری می شود.
صادقیان در خصوص اهمیت و چشم انداز سد خوانسار، گفت: سدخوانسار اولین سد استان یزد است و بهره ای که از آن خواهیم برد برای بخش کشاورزی پایین دست شهرستان خاتم است علاوه بر آن این پروژه برای استان فارس نیز مواهبی خواهد داشت.
به گفته صادقیان، از سد خوانسار تخصیص آب شرب، کشاورزی و صنعت برنامه‌ریزی شده است.
صادقیان با اشاره به اینکه آبگیری ۳میلیون متر مکعب برای این سد پیش بینی شده هر چند گنجایش آن بیشتر است، اظهار کرد: شهرستان خاتم با مشکل آب برای صنعت مواجه است و به این دلیل صنایع در شهرستان خاتم رشد مناسبی نداستند و کشاورزی خاتم هم پاسخگوی اشتغال نخواهد بود لذا سد خوانسار می تواند در این زمینه موثر باشد.
وی در خصوص سگ های بلا صاحب در شهر گفت: تاکنون ۶۶۴۰ سگ توسط شهرداری زنده گیری شده و محل نگهداری برای آنها ایجاد خواهد شد همچنین امکان تهیه محل نگهداری سگ های بلاصاحب در اردکان و بافق تا خرداد ماه و در بفروئیه و میبد طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ وجود دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان