شما اینجا هستید

اخبار » ۶۰ درصد فارغ التحصیلان جذب بازار کار می شوند

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا غلامحسین رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه اختتامیه نمایشگاه منطقه ای توانمندی های بانوان در زمینه مد، لباس و صنایع دستی بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون چهار میلیون نفر دانشجوی دختر و پسر در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه های کشور باید به سمتی بروند که مولفه های اشتغال پذیری دانش آموخته ها را فراهم کنند گفت: برگزاری چنین نمایشگاهایی برای ترغیب و تشویق دانشجویان بسیار مناسب است.
مشاور معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها وظیفه ایجاد شغل برای دانشجوها ندارند اما باید دانشجویان را به گونه ای تربیت کنند که پس از پایان تحصیل، بتوانند از مهارت و توانایی خود استفاده کرده و وارد بازار کار شوند.
وی افزود: دانشجویان نباید از بازار و کار بترسند بلکه باید شغل آفرین نیز باشند.
وی بر تشکیل مراکز کار، مراکز رشد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان دانشگاهی تاکید کرد و گفت: در ارتباط دانشگاه با بازار کار، آینده بسیار خوبی خواهیم داشت.
رحیمی با بیان اینکه یکهزار و ۳۸۰ مرکز کارآفرینی در دانشگاه ها فعالیت می کنند، افزود: ۱۸ سال است که دانشگاه ها به سمت و سوی کارآفرینی حرکت کردند اما برخی از دانشگاه ها همچنان بر جنبه آموزش بدون مهارت به علت وجود منافع خود تاکید دارند.
وی از برگزار کننده های نمایشگاه مد، لباس و صنایع دستی در استان قدردانی کرد و گفت: چنین برنامه هایی موجب به حرکت درآمدن دانشجویان در زمینه اشتغال، کار و ورود به بازار می شود.
وی گفت: هم اکنون به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار و ۸۰۰ دانشجو در سطح مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند که برابر استاندارد جهانی است.
مشاور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: شاخص استاندارد کشور های صنعتی و پیشرفته در تعداد دانشجو حدود پنج هزار در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
وی اظهار داشت: تا چهار سال آینده نباید تعداد دانشجوها را افرایش دهیم، با شرایط فعلی کشور ظرفیت دانشجوها تکمیل است و بیش از این کشش جذب در بازار کار وجود ندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان