شما اینجا هستید

آذربايجان شرقي » ۱۴ هزار کلاس درس آذربایجان شرقی نیازمند تخریب و بازسازی است

تبریز – معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: از ۲۴ هزار کلاس درس در استان ۱۴ هزار کلاس که شامل ۶۰ درصد از مدارس استان است، نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گزارش انتهاج، محمد نجفی در جریان آغاز عملیات اجرایی مدرسه خیرساز در روستای افضل بخش کندوان میانه از آسیب جزئی ۱۵۰ مدرسه در زلزله اخیر استان خبرداد و اظهار کرد: این مدارس نیازمند تعمیر و مرمت هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه در حال اجرا نیازمند مشارکت مردمی و خیرین است که در این راستا خیرین ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند، افزود: استان آذربایجان شرقی در جذب کمک‌های مردمی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

محمدرضا مشایخی فرماندار شهرستان میانه هم با قدردانی از مشارکت مردم و خیرین و حضور مستمر آنها در حوزه‌های مختلف بویژه امر مدرسه سازی، خاطر نشان کرد در موقعیت کنونی نیاز است تا خیرین حضوری پررنگ‌تر داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر چند حل مشکلات و ارائه خدمات به مردم بویژه در روستاها وظیفه حاکمیت است اما با توجه به وضعیت اعتبارات در کشور نباید فقط منتظر اعتبارات از سوی دولت بود، بلکه استفاده از مشارکت مردم و خیرین راه مناسب فعلی و نزدیک برای حل مسائل و رفع نیازهای روستاییان است.

مشایخی با بیان اینکه مشارکت خیرین در بخش‌های مختلف از جمله، آب، راه و مدرسه سازی که یکی از امور لازم و مهم برای توسعه فضاهای آموزشی در جهت آموزش عمومی است، گفت: توسعه فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بوده و مشارکت بیش از پیش خیرین را می‌طلبد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان