شما اینجا هستید

اخبار » ۱۳ درصد از داوطلبان انتخابات شورای شهر استان یزد زن هستند/ زنان ۱۰ درصد از داوطلبان انتخابات روستایی

یزد- رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: از مجموع شرکت کنندگان در ثبت نام انتخابات شهر و روستای استان یزد ۸۷ درصد مرد و ۱۳ درصد زن هستند و بیشترین ثبت نام با ۳۴۴ نفر مربوط به شهر یزد است.

به گزارش انتهاج، ترحمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد گفت: یزد ۲۴ شهر دارد که ۸۷ درصد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان، در آن ساکن هستند. ثبت نام انتخابات شورای شهر همزمان با سراسر کشور به مدت یک هفته ادامه داشت و ۲۶ اسفند ماه سال ۹۹ پایان یافت.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در ادامه با اشاره به ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی گفت: در مجموع سه هزار و ۲۷۶ نفر در این دوره ثبت نام کردندکه از این تعداد ۲ هزار و ۸۳۹ نفر( ۹۰ درصد )مرد و ۳۱۷ نفر( ۱۰ درصد) زن هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت نام مربوط به شهرستان تفت با توجه به تعداد روستاست، افزود: داوطلبان این دوره به لحاظ پراکندگی شغلی شامل ۱۰۴ نفر فرهنگی، پنج پزشک، ۱۶۵ کشاورز، ۵۹۴ کارمند، ۵۴۴ بازنشسته، هفت عضو هیات علمی دانشگاه، ۵۵ بیکار، سه نظامی، هزار و ۲۳۶ نفر دارای مشاغل آزاد، ۱۸ روحانی، شش وکیل و قاضی و ۴۱۳ نفر هم سایر شغل هاست.

وی به افزایش میانگین سطح تحصیلات نامزدهای این دوره نسبت به دوره‌های قبل اشاره کرد و گفت : در این دوره ۱۰ نفر دارای تحصیلات دکتری، ۱۶۰ نفر فوق لیسانس، ۵۷۱ نفر لیسانس، ۲۱۱ تن فوق دیپلم، ۶۹۰ نفر دیپلم، ۲۳ نفر حوزی، ۱۳۱ نفر متوسطه، ۳۲۰ نفر راهنمایی و هزار و ۴۰ نفر دارای تحصیلات ابتدایی هستند.

ترحمی با اشاره به این که ۱۲ نفر از داوطلبان بالای ۷۵ سال دارند،گفت: ۲۰۱ نفر زیر ۳۰ سال، ۴۷۴ نفر ۳۰ تا ۳۵ سال، ۵۹۴ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال، ۵۳۲ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال، ۴۳۵ نفر ۴۶ تا ۵۰ سال، ۳۴۳ نفر ۵۱ تا ۵۵ سال، ۲۴۰ نفر ۵۶ تا ۶۰ سال، ۲۰۳ نفر ۶۱ تا ۶۵ سال، ۹۳ نفر ۶۶ تا ۷۰ و ۲۹ نفر هم ۷۱ تا ۷۵ سال دارند.

ثبت نام داوطلبان شوراهای روستایی نیز به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور در استان ادامه داشت و ۲۲ فروردین ماه جاری پایان یافت.

ترحمی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و چگونگی برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ گفت: پیش بینی‌های لازم برای برگزاری این پروسه ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان، ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان