شما اینجا هستید

اخبار » ۳ شکارچی غیر مجاز در خراسان شمالی توسط محیط بانان دستگیر شدند.

به گزارش انتهاج، محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در منطقه سد بارزو  شهرستان  شیروان ۳ شکارچی غیر مجاز را دستگیر، و از آنان ۲ قبضه اسلحه تک لول و یک قبضه اسلحه ام یک و مقادیری ابزار شکار کشف و توقیف کردند.

مهدی اِله پور روز های گذشته هم تاکید کرده بود که حمل سلاح در روز طبیعت، به مثابه اقدام به شکار است و از این رو، با متخلفان بر اساس قانون، برخورد می شود.

اِله پور خاطر نشان کرد: اسلحه های ۳ شکارچی غیر مجاز در خراسان شمالی کشف و ضبط شده و پرونده آنان برای رسیدگی به مقامات قضایی ارجاع داده می شود.

وی با بیان اینکه در روز طبیعت تخلف دیگری در حوزه محیط زیست گزارش نشده است افزود: از مردم انتظار می رود تا برای قطع زنجیره کرونا، همکاری داشته باشند، ترددها به حداقل برسد تا بیماری در جامعه فروکش کند.

با توجه به اهمیت روز طبیعت و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، تمام محیط بانان خراسان شمالی روز ۱۳ فروردین در آماده باش کامل و در حال خدمت قرار گرفته و سازمان محیط زیست خراسان شمالی با جدیت تمام در حال پایش طبیعت و جلوگیری از ورود طبیعت گردان به مناطق تحت مدیریت خود بوده است.

خراسان شمالی دارای ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور، ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور است.

برخی از این گونه های جانوری نظیر یوزپلنگ آسیایی، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست یوزپلنگ است با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان