شما اینجا هستید

اخبار » بیش از ۳۰ عنوان برنامه در این کمیته دانشگاهیان کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد

به گزارش انتهاج، قاسم برید لقمانی در نشست خبری کمیته دانشگاهیان، اساتید علمی و پژوهشی کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد گفت: با عنایت به فرموده رهبر انقلاب که برگزاری کنگره شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست این کمیته به یاری خدا آغاز به کار کرد و بیش از ۳۰ عنوان برنامه در این کمیته پیشنهاد شده است و این کمیته با ۸ محور اصلی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه برنامه ها در هشت محور ادامه پیدا کرد و هر دانشگاهی در استان نیز وظیفه ای را بر عهده گرفتند، افزود: محور اول ما نقش هنر در کنگره بود که با مسئولیت دانشگاه علم و هنر یزد برنامه ریزی جشنواره هنری ادبی رویش، تولید آثار هنری و حمایت از آثار هنری دانشجویان انجام و این جنشواره در ۵ بخش و ۲۱ رشته انجام می شود.

وی در باره محور دوم و سوم برنامه های این کمیته گفت: مباحث عمرانی که به مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و  محور سوم نیز در زمینه علمی پژوهشی بود که با محوریت بسیج اساتید با هدف تدوین و حمایت از پایان نامه ها و مقالات شکل گرفت و اهم برنامه ها نیز در پیرامون ۴۰ موضوع انتخاب و در مقاطع مختلف حمایت شد.

وی افزود: محور چهارم نیز تولید محتوا بود که کارگروه آن با مسئولیت جهاد دانشگاهی انجام شد تا در جهت معرفی شهدا و انعکاس رویدادهای این کمیته در رسانه ها برنامه هایی انجام شود و محور پنجم نیز در بخش تالیفات بود که با مسئولیت دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت گرفت که هدف آن برنامه ریزی و چاپ کتاب، مجلات و بروشورها بود که اهم برنامه های این کارگروه نیز تالیف ۶ کتاب با محوریت زندگی شهید رمضانخانی، شهید برزگری است.

برید لقمانی ادامه داد: محور ششم نیز این کمیته نیز مسابقات بود که توسط دانشگاه فنی و حرفه ای انجام می شود و از جمله اقدامات این کارگروه نیز مسابقات کتابخوانی بوده است و محور هفتم این کارگروه نیز آزاداندیشی است که مسئولیت این کارگروه را نهاد مقام معظم رهبری است که هدف آن جمع آوری شبهات جامعه در خصوص شهدا، دفاع مقدس و رفع این شبهه ها با تریبون های آزاد و نشست های هم اندیشی است.

وی با اشاره به محور هشتم کارگروه گفت: سبک زندگی که با مسئولیت نهاد رهبری دانشگاه پیام نور شکل گرفت و هدف آن ترویج سبک زندگی شهدا از طریق ازدواج آسان بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان