شما اینجا هستید

اخبار » یزد می تواند یکی از محورهای گردشگری دفاع مقدس قرار گیرد

به گزارش انتهاج، سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در نشست خبری کمیته یزد، میراث جهانی کنگره ملی بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعلم یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: در این کمیته کارگروه های مختلفی ایجاد کردیم که اتفاقات، اهداف و رسالت های دفاع مقدس را معرفی کنند.

فاطمی با اشاره به اینکه یزد سابقه درخشانی در حوزه دفاع مقدس و دفاع از وطن داشته، افزود: ایجاد محور گردشگری دفاع مقدس در شهر جهانی یزد در خیابان قیام تا مسجد حظیره را خواهیم داشت.

رییس کمیته یزد، شهر میراث جهانی با اشاره به تولید محتوا در زمینه دفاع مقدس افزود: راهنمایان گردشگری استان داستان های شهدا را به زبان های مختلف ترجمه و در فضای مجازی و در قالب بروشور در اختیار گردشگران قرار می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه میراث فرهنگی دارای گستردگی فراوان اما بودجه آن نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها ناچیز است افزود: بودجه کل وزارت میراث فرهنگی۱۴۰ میلیارد تومان است.

فاطمی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ هزار پلاک ثبتی در عرصه بافت تاریخی وجود دارد که یکهزار واحد آن به همت مردم و میراث فرهنگی مرمت شده اما ۲۱ هزار واحد ثبتی آن نیاز به مرمت دارد که با این بودجه امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: قرار بود که همزمان با کنگره شهدا تور گردشگری معرفی اتفاقات شهدا را داشته باشیم که بحث کرونا این جریان را تغییر داد اما در این راستا شناسایی محورها صورت گرفته است و سعی داریم المان هایی نیز در این محورها نصب شود.

وی گفت: یزد می تواند یکی از محورهای گردشگری دفاع مقدس قرار گیرد و امیدواریم در این کنگره بتوانیم این امر را محقق کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان