شما اینجا هستید

اخبار » کمبود ۱۶۰۰ معلم در کردستان

سنندج – مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از کمبود هزار و ۶۰۰ معلم در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح شهرها و روستاهای این استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش انتهاج، رشید قربانی در اولین جلسه خیرین دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با اشاره به کمبود هزار و ۶۰۰ معلم در استان، اظهار کرد: در کردستان بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که نسبت به این تعداد دانش آموز با کمبود معلم مواجه هستیم.

وی با اشاره به اعتقادات مردم کردستان، افزود: در حوزه مدرسه سازی، مسجدسازی، سلامت و اماکن مذهبی کمک خیرین کردستانی، نزدیک به کل اعتبارات دولت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: اگر خیرین استان در احداث مدرسه کمک نمی‌کردند وضعیت مدارس در کردستان یکی از چالش های اساسی به شمار می‌آمد.

قربانی با اشاره به اینکه معلمان عنصر اصلی برای تربیت دانش آموزان هستند، یادآور شد: برای تربیت معلم حرفه ای نیازمند امکانات، تجهیزات و بسترهای لازم هستیم.

وی با اشاره به تحصیل ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز در استان، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر آنها دختر است و نسبت به این تعداد دانش آموز با کمبود معلم مواجه هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان