شما اینجا هستید

اخبار » کمبود نیروی انسانی یکی از معضلات اورژانس گیلان

رشت – رئیس اورژانس گیلان گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از معضلات در استان است که پیگیری های از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

به گزارش انتهاج، دکتر پیمان اسدی با اشاره به فعالیت ۶۲ پایگاه اورژانس در سطح شهرها و روستاها این استان، اظهار کرد: بیش از ۴۸۰ نیروی عملیاتی در اورژانس گیلان مشغول به خدمات رسانی هستند.

اسدی به برخی امکانات و تجهیزات اورژانس گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۳۰ دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفیت حمل ۱۰ مصدوم در مرکز استان وجود دارد که در حوادث پر تلفات از آن بهره گیری می‌شود.

وی با اشاره به وجود دو موتور آمبولانس در شهر رشت، خاطر نشان کرد: از این موتور آمبولانس‌ها در زمان ترافیک برای خدمات رسانی استفاده می‌شود.

رئیس اورژانس گیلان همچنین به اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید مخصوص نقاط صعب العبور از سوی اورژانس کشور به این استان اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد آمبولانس در روزهای آینده در اختیار پایگاه‌های صعب العبور استان گیلان قرار خواهد گرفت.

بهره برداری از پایگاه اورژانس هوایی استان گیلان از شهریور ماه امسال

وی با اشاره به بهره برداری از پایگاه اورژانس هوایی استان گیلان از شهریور ماه امسال، تصریح کرد: در این پایگاه یک فروند بالگرد بل ۲۰۵ وجود دارد که در زمان‌های بحرانی از این بالگرد استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترافیک شهری یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که در زمان انتقال مصدومان به مراکز درمانی به ویژه در شهرهای بزرگ با آن رو به رو هستیم، افزود: البته در سال‌های اخیر مردم همکاری خوبی با اورژانس داشته‌اند اما این معضل در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان، تالش و لنگرود بیش از سایر مناطق وجود دارد که زمان انتقال بیمار به مراکز درمانی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره بر لزوم گسترش پایگاه‌های اورژانس در سطح استان، گفت: بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ باید ۳۱ پایگاه اورژانس در استان راه اندازی شود.

رئیس اورژانس گیلان با بیان اینکه جذب نیروی انسانی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید مسئولان درباره آن اقدامات لازم را انجام دهند، تصریح کرد: پیگیری‌های در این زمینه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده که امیدواریم نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. البته نیازمند

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان