شما اینجا هستید

اخبار » کشاورزان خراسان شمالی از فرصت بخشودگی جرائم وام استفاده کنند
کشاورزان خراسان شمالی از فرصت بخشودگی جرائم وام استفاده کنند

کشاورزان خراسان شمالی از فرصت بخشودگی جرائم وام استفاده کنند معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی با دعوت از کشاورزان برای استفاده از بخشودگی جرائم وام‌های بانکی گفت: کشاورزان در قالب اولویت‌های اعلام‌شده می‌توانند با تسویه اصل وام، از بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، کشاورزی در استان خراسان شمالی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پیشران‌های اقتصادی آن نام‌گذاری و شناسایی‌شده که سالیانی است با معضلات مختلفی ازجمله آسیب به مزارع و محصولات کشاورزان مواجه است. افزایش هزینه‌های کشاورزی، بعضاً کشاورزان را مجبور به دریافت تسهیلات در جهت رشد و توسعه کشت و زرع خودکرده که حوادث غیرمترقبه و جوی باعث از بین رفتن بخشی از محصولات و تلاش‌های کشاورزان می‌شود. این حوادث باعث می‌شود تا دست کشاورزان برای بازپرداخت تسهیلات بانکی اخذشده، تنگ شود و معوقات بانکی آنها وضعیت نامناسبی را برای دریافت تسهیلات بعدی ایجاد می‌کند.
سیدمحمود سیدالحسینی در مصاحبه با خبرنگار فارس در خصوص آخرین مصوبه و ابلاغ بانک مرکزی برای بخشودگی سود و جرایم وام‌های کشاورزان اظهار کرد: از ..

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از فارس، کشاورزی در استان خراسان شمالی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پیشران‌های اقتصادی آن نام‌گذاری و شناسایی‌شده که سالیانی است با معضلات مختلفی ازجمله آسیب به مزارع و محصولات کشاورزان مواجه است.

افزایش هزینه‌های کشاورزی، بعضاً کشاورزان را مجبور به دریافت تسهیلات در جهت رشد و توسعه کشت و زرع خودکرده که حوادث غیرمترقبه و جوی باعث از بین رفتن بخشی از محصولات و تلاش‌های کشاورزان می‌شود.

این حوادث باعث می‌شود تا دست کشاورزان برای بازپرداخت تسهیلات بانکی اخذشده، تنگ شود و معوقات بانکی آنها وضعیت نامناسبی را برای دریافت تسهیلات بعدی ایجاد می‌کند.

سیدمحمود سیدالحسینی در مصاحبه با خبرنگار فارس در خصوص آخرین مصوبه و ابلاغ بانک مرکزی برای بخشودگی سود و جرایم وام‌های کشاورزان اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون همه‌ساله در قانون بودجه و بندهای گوناگون آن مواردی برای بخشودگی سود و جرائم تسهیلات بانکی کشاورزان خسارت‌دیده عنوان‌شده و اعتباراتی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی این تسهیلات را بر اساس اولویت‌های اعلام‌شده عنوان کرد و افزود: اصل تسهیلات اخذشده تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بر اساس بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ در صورت تسویه، سود این تسهیلات توسط دولت تأمین و جریمه آن مورد بخشودگی از سوی بانک قرار می‌گیرد.

لزوم واریز نقدی اصل تسهیلات اخذشده

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم واریز نقدی اصل تسهیلات اخذشده گفت: این اولویت‌ها همچون تسهیلات پرداخت‌شده حوادث غیرمترقبه که دارای مصوبه دولت هستند، مشمولین بند «د» تبصره ۱۱ قانون در سال‌های ۹۳ و ۹۴ که تسهیلات امهال شده و سررسید آنها پیش از سال ۹۶ بوده، پرورش‌دهندگان ماهی و پرونده‌های اجرایی با اصل تسهیلات ۵۰ میلیون تومان و کمتر است.

وی از متقاضیان درخواست کرد تا با مراجعه به شعب بانک کشاورزی و ارائه درخواست خود هرچه سریع‌تر از این امکان فراهم‌شده استفاده کنند.

سیدالحسینی در انتها اعتبار این قانون در سال‌های ۹۵ و ۹۶ را ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: طی این دو سال ۱۱ هزار پرونده با بخشودگی ۳۵ میلیارد تومانی مختومه شد اما متأسفانه در سال گذشته برای اجرای این طرح اعتباری تخصیص داده نشد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و بخش زیادی از مردم در این بخش اشتغال دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان