شما اینجا هستید

اجتماعی » کاهش ۲۸ درصدی ازدواج در پلدختر

خرم آباد – رییس ثبت احوال پلدختر از کاهش ۲۸ درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۱۰ مورد واقعه ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش انتهاج، جعقر باقرپور در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان، با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری در مقابل هر پنج ازدواج یک طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: گرچه آمار ثبت طلاق با روند کاهشی در این شهرستان خبر خوبی است اما کاهش ۲۸ درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبری نگران کننده محسوب می شود.

وی افزود: در شهرستان پلدختر تعداد ۸۲ واقعه طلاق طی این مدت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۴۳درصد کاهش داشته است.

باقرپور خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲۲ مورد واقعه طلاق مربوط به شهرستان‌های همجوار می باشد که طلاق آنها در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد : انتظار می رود خانواده‌ها در امر ازدواج توقعات خود را پایین آورده و دستگاه‌های حمایتی به نوبه خود کارها و کمک های لازم را در اختیار زوجین قرار دهند تا امر ازدواج به سهولت انجام پذیرد.

باقر پور به آمار فوت شدگان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد افراد فوت شده در ۹ ماهه سال جاری در شهرستان پلدختر ۲۲۵ مورد بوده که از این تعداد ۱۳۱ مورد مرد و ۹۴ مورد زن می‌باشد.

کاهش آمار مرگ و میر در شهرستان پلدختر

وی افزود: ۱۲۳ نفر از تعداد فوت شدگان روستایی و ۱۰۲ نفر شهری بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار مرگ و میر در شهرستان پلدختر ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

رییس اداره ثبت احوال پلدختربا بیان اینکه این آمار امید به زندگی را در شهرستان پلدختر افزایش داده است، گفت: مهمترین علت مرگ و میر بیماری‌های قلبی عروقی با ۶۰ مورد که از این تعداد ۳۸ نفر مرد و ۲۲ نفر زن می‌باشد.

وی افزود: ۴۵ نفر ازاین تعداد بر اثر حوادث جاده ای فوت شده که شامل ۳۹ مرد و ۶نفر زن و بر اثر انواع سرطان‌ها ۲۴ مورد که ۱۶ نفر زن و هشت مورد مرد می باشد.

باقری تصریح کرد: امسال ۸۸۵ واقعه ولادت به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان