شما اینجا هستید

اجتماعی » کاهش ۲۰ درصدی اعتیاد تا افق ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی

بیرجند – دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: بر اساس اجرای طرح یاری گران زندگی، تا افق ۱۴۰۰ باید تعداد معتادان استان ۲۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش انتهاج، محمدرضا حسنی مقدم در کمیته مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: طرح یاری گران زندگی یک طرح کلی است که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه زمینه پیشگیری و فرهنگی، درمان و صیانت از بهبودیافتگان مواد مخدر در حال اجرا است، افزود: این طرح در خراسان جنوبی بومی سازی شده و نخستین استانی بودیم که در سطح کشور بومی سازی طرح را انجام داده ایم.

۲۱ دستگاه باید در اجرای این طرح مشارکت کنند

حسنی مقدم با اشاره به اینکه ۲۱ دستگاه باید در اجرای این طرح مشارکت کنند، خاطر نشان کرد: در این راستا تاکنون با ۱۱ دستگاه تفاهم نامه امضا شده و از این تعداد مرحله اول اعتبارات به حساب دستگاه‌ها واریز شده و بعد از گزارش مرحله اول، مرحله دوم اعتبارات دوم واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح هر سال باید پنج درصد آمار معتادان موجود را کاهش دهیم، یادآور شد: همچنین با اجرای این طرح از ورود افراد جدیدی به حوزه اعتیاد جلوگیری می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی، چشم انداز این طرح را تا پایان برنامه ششم توسعه دانست و گفت: در مجموع تا پایان برنامه ششم و سال ۱۴۰۰ باید ۲۰ درصد آمار معتادان موجود را کاهش دهیم و از ورود افراد جدید به حوزه اعتیاد جلوگیری کنیم.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه مدارس، خوابگاه‌های دانش آموزی، دانشگاه و خانواده‌ها در اولویت کار قرار دارند، تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر نیز سازمان‌های بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته امداد تسهیلات با بهره کم پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ طرح از سوی سازمان‌های مردم نهاد و اعضای شورا با اعتبار یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال ارائه شده است، افزود: چنانچه دستگاه‌های طرح جدیدی در این زمینه داشته باشند به این طرح‌ها اضافه خواهد شد.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان