شما اینجا هستید

اخبار » کاهش قیمت مرغ در خراسان شمالی

رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی گفت: قیمت مرغ امروز دوباره در این استان کاهش یافت.

به گزارش انتهاج، عباس پور علت کاهش قیمت مرغ را تعطیلی مکان هایی  همچون رستوران ها، آشپزخانه ها و …  بر اثر شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

وی گفت: ورود شرکت پشتیبانی امور دام استان از دو سه هفته گذشته برای خرید مرغ های تولیدی جهت جلوگیری از متضرر شدن مرغدارها بسیار ارزشمند و به موقع بوده اما این اقدام شرایط مرغداران را چندان بهتر نکرد.

این مقام مسئول در توضیح این اقدام گفت: مرغدارها برای اینکه گوشت مرغ را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دهند باید در ابتدا مرغ را تحویل کشتارگاه داده، سایزبندی کنند و سایز مورد نظر شرکت پشتیبانی امور دام را تحویل آن ها دهند این درحالیست که مرغ های خارج از سایز و آلایش مرغ بر روی دست مرغدار دوباره باقی می ماند و همین امر سبب شده تا مرغدار نیز تمایلی به تحویل مرغ تولیدی به شرکت مذکور نداشته باشد.

عباس پور ادامه داد: انتظار بر این است تا همچنان مرغ زنده با همان قیمت هشت هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شود تا از متضرر شدن مرغدارها جلوگیری شود.

علیرضا توسلی نیا مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، گفت: ورود این شرکت و خرید مرغ از مرغداران، شرایط تولیدکنندگان مرغ استان را بهتر کرده است.

وی افزود: بطوریکه تاکنون ۳۰۰ تن قرار داد برای خرید مرغ منعقد شده و ۱۵۰ تن مرغ نیز تا به امروز از مرغداران استان خریداری شده است.

قاسم زاده رئیس اتحادیه قصابان نیز  قیمت گوشت مرغ را بازار در روز گذشته ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان و امروز به ۹ هزار و ۷۰۰ تومان بیان کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان