شما اینجا هستید

اخبار » «کاغذسازی» و «داروسازی» در صنعت موثر در جهش تولید در خراسان شمالی

بجنورد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی دو کارخانه کاغذسازی و داروسازی در استان طی سال ۹۹ از مهم‌ترین اقدامات صنعت در جهش تولید و اقتصاد مقاومتی این استان است.

به گزارش انتهاج، رضا فیروزه با اشاره به صدور ۲۳۵ مورد جواز تاسیس مراکز تولیدی و صنعت در استان افزود: این مراکز بالغ‌بر ۲ هزار ۱۷۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در نظر داشت.

وی  یکی از پروژه‌های بزرگ تولیدی در استان، پروژه کارخانه کاغذسازی فاروج عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه گرانول این کارخانه آماده‌شده اما به دلیل شیوع کرونا در کشورهای جهان، واردات برخی قطعات آن با ۲ ماه تعویق انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی این کارخانه را یکی از ۲ پروژه بزرگ تولیدی در استان طی سال جاری جهت تحقق جهش تولید دانست.

فیروزه از بهره برداری این کارخانه در دهه فجر با سرمایه‌گذاری ۲۴۶ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: این کارخانه اکنون در مرحله ثبت سفارش سوله‌های کارخانه است.

وی با اشاره به تولید ۶۰ هزار تنی کاغذ در داخل کشور، ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف کاغذ در کشور را بالغ‌بر ۴۰۰ هزار تن است و باقی نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود که با بهره‌برداری از این کارخانه می‌تواند بخشی از مصرف کشور را تأمین کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی پروژه تولید داوری والزارتان و همچنین مواد اولیه استامینوفن در استان را از دیگر اولویت‌های استان بیان کرد و ادامه داد: این دارو دومین اولویت کشور در میان ۱۵۸ داروی کشور است که اکنون در کشور سالانه ۲ هزار تن تولید می‌شود و این کارخانه در صورت احداث در خراسان شمالی بالغ‌بر ۸ هزار تن این دارو را تولید می‌کند.

فیروزه از اعطای ۱۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه از طریق تسهیلات و تأمین زمین احداث این کارخانه و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۵۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی برای فاز دوم خبر داد.

وی در انتها گفت: در صورت مساعدت استانداری و بخش‌های مختلف با راه‌اندازی این کارخانه بیش از ۵۱۰ شغل در استان برای سال ۹۹ ایجاد می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان