شما اینجا هستید

اخبار » کارخانه صنعتی عناصر خاکی نادر در کشور به زودی راه اندازی می شود

کرج – معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از سرمایه گذاری و راه اندازی کارخانه صنعتی عناصر خاکی نادر به زودی در کشور خبر داد و گفت: خوشحالم که فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی در داخل بومی شده و کارخانه صنعتی آن به زودی سرمایه گذاری و راه اندازی می شود.

به گزارش انتهاج، سورنا ستاری در حاشیه رونمایی از پایلوت فناوری و استحصال عناصر نادر خاکی و دیگر عناصر استراتژیک که با حضور وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش استان البرز انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالانه نزدیک به ۲۰۰ تن از این عناصر را وارد می کنیم که قیمت هر کیلوگرم آن بیش از ۶۰ دلار است و با بخش دیگری که به این پایلوت اضافه می شود، رقم ارزش افزوده بالاتر می رود.

وی با اشاره به اینکه با دستیابی به فناوری تولید عناصر خاکی نادر که از ۶ سال پیش توسط «ایمیدرو» در دست پیگیری بود، از خام فروشی معادن در کشور جلوگیری می شود، افزود: یک تن سنگ آهن را ۶۰ دلار می فروشیم در حالی که برای یک کیلوگرم آن ۶۰ دلار پول پرداخت می کنیم.این فناوری به بحث عدم خام فروشی معادن کمک می کند.

ستاری خاطر نشان کرد: امروز مهم دانشی است که ایجاد شده و باید توسعه داده شود تا ارزش افزوده بالایی از سنگ معدن داشته باشیم.

گفتنی است، شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش وابسته به وزارت صنعت ، معدن و تجارت به وسعت یکصد هکتار امسال به صورت رسمی فعالیت خود را در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز آغاز کرد .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان