شما اینجا هستید

اخبار » پیوستن پنج روستای البرز به شبکه گاز کشور

کرج – مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از پیوستن ۵ روستای این استان به شبکه گاز سراسری همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش انتهاج، حسین تقی نژاد با اعلام این خبر گفت : عملیات گازرسانی به این پنج روستا شامل قوزلو، حسن آباد، سپیداران، اسکول دره و گل دره از ابتدای سال جاری آغاز شد و اکنون تکمیل شده است.

وی با اشاره به اعتبار این پروژه ها، اظهار کرد: ۶۷ میلیارد ریال برای پروژه قوزلو و حسن آباد در شهرستان اشتهارد، ۳۱ میلیارد ریال برای پروژه سپیداران و اسکول دره در شهرستان ساوجبلاغ و هشت میلیارد ریال برای پروژه گل دره در شهرستان نظرآباد هزینه شده است.

وی افزود: با بهره مندی پنج روستای فوق با ۱۶۰ خانوار جمعیت، درصد بهره مندی گاز طبیعی خانوار روستایی در استان البرز از ۸۴ درصد به ۸۴.۵ درصد رسیده است.

کلنگ زنی فاز دوم خط انتقال بوئین زهرا – کرج

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز همچنین در خصوص کلنگ زنی فاز دوم خط انتقال بوئین زهرا-کرج با اشاره به اینکه این خط انتقال به طول ۶۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در ۲ فاز یک و ۲ است، گفت: فاز نخست به طول ۴۱ کیلومتر از بوئین زهرا تا نجم آباد و فاز دوم به طول ۲۳ کیلومتر از نجم آباد تا چهارباغ البرز امتداد دارد که در فاز اول پیمانکار انتخاب، مسیرسازی پروژه انجام و ۴۰ کیلومتر لوله پوشش شده و در زمان حاضر، در مرحله حمل به محل پروژه و شروع جوشکاری و عملیات نصب لوله است.

وی ادامه داد: برای فاز دوم این پروژه نیز پیمانکار انتخاب شده و در حال آماده سازی مسیر پروژه هستیم ، شروع پروژه مذکور در فاز اول ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری بوده و بهره برداری از این پروژه آخر سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

تقی نژاد، دستاورد این پروژه را تامین انرژی پاک و برقراری جریان پایدار گاز با افق ۵۰ ساله استان البرز در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی عنوان کرد و افزود: همچنین امکان گازرسانی به شهرک های بزرگ صنعتی اشتهارد، نجم آباد و ساوجبلاغ، گازرسانی به شهرک های بزرگ گلخانه ای برنامه ریزی شده، گازرسانی به روستاها و توسعه صنعت و رونق تولید فراهم خواهد شد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان