شما اینجا هستید

اخبار » پروژه ساخت تصفیه خانه سراوان طی سال جاری بهره برداری می شود

رشت – شهردار رشت از افتتاح پروژه ساخت تصفیه خانه شیرآبه سراوان در دی ماه امسال خبر داد و گفت: این پروژه دارای پیشرفت ۹۰ درصدی است و دی ماه امسال افتتاح می شود.

به گزارش انتهاج، ناصر حاج محمدی در حاشیه بازدید رسانه ای از محل دفن زباله در سراوان و کارخانه کود آلی با اشاره به اینکه ۳۵ سال دپوی زباله در این منطقه می گذرد، اظهار کرد: با نظارت همگانی و برنامه‌ریزی مستمر در شهرداری طرحی برای از بین بردن بوی بد و حشرات مزاحم در این منطقه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ساخت تصفیه خانه شیرابه سراوان نیز از سه ماه گذشته آغازشده است، افزود: در همین راستا ۴۵ هزار متر مربع خاکبرداری و ۲۵ هزار متر مکعب مخلوط ریزی انجام شده است.

حاج محمدی با اشاره به بهره برداری از این تصفیه خانه در دی ماه امسال، خاطر نشان کرد: با نصب سوله ها و تجهیزات جدید انتظار می رود تا هفته آتی شاهد کاهش انباشت زباله در این منطقه باشیم.

اختصاص ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال ۹۵ برای این پروژه

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال ۹۵ اختصاص یافته و ۲۵ درصد قرارداد اوایل امسال برای پروژه هزینه شده است.

حاج محمدی با اشاره به ورود دستگاه های زباله کوب به استان گیلان با ظرفیت ۱۰۰ تن زباله در روز، تصریح کرد: این پروژه ظرفیت ۳۰۰ پردازش زباله را دارد که به دبنال افزایش این ظرفیت تا ۵۰۰ تن هستیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات مدیریت پسماند برای جاده سازی، تصفیه شیرآبه، کارخانه کود آلی و خرید ماشین‌آلات اختصاص یافته است، گفت: باید به تفکیک زیاله از مبدأ توجه بیشتری شود و آموزش در این زمینه را از مدارس با کمک رسانه های و صدا و سیما انجام دهیم.

شهردار رشت با اشاره به انتشار فراخوان برای جذب یک پیمانکار برای اجرای این طرح، یادآور شد: برآورد شده اگر شهرداری مجموعه زباله های تفکیک شده را خریداری کند روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان درآمد به دست می آورد.

وی به وضعیت کارخانه کود آلی نیز اشاره کرد و افزود: سوله این کارخانه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع و اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی از سه ماه کذشته در حال احداث است.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان