شما اینجا هستید

اجتماعی » پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

بوشهر – رئیس شورای زکات کشور از پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال زکات در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: مردم استان بوشهر ۱۰۰ درصد زکات خود را پرداخت کردند.

به گزارش انتهاج، حجت الاسلام سید رضا تقوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردم دیندار کشور در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان زکات دادند که این رقم تا پایان سال به طور حتم افزایش خواهد یافت.

وی با تقدیر از همراهی مردم ولایتمدار استان بوشهر در امر زکات افزود: به گفته مسئولان کمیته امداد در استان، این مردم ولایی و دیندار ۱۰۰ درصد زکات استان با رقم بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری محقق شده است.

حجت الاسلام تقوی خاطر نشان کرد: ما در شورای عالی زکات مرکز تصمیم را بر این گذاشتیم که ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده به امور فقرا داده شود و ۴۰ درصد دیگر با نظر شورای زکات هراستان یا شهر در امور عمرانی آن منطقه که زکات جمع آوری شده است هزینه می‌شود.

زکات هر منطقه همان‌جا هزینه می‌شود

رئیس عالی شورای زکات کشور تصریح کرد: یک ریال از زکات جمع آوری شده در هر منطقه در جای دیگر کشور هزینه نخواهد شد و بلکه با نظر شورای زکات استان در همان منطقه که زکات جمع آوری شده است هزینه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت زکات کشور خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم زکات رشد و آمار زکات دهنده بالا برود باید کشاورزی پر رونقی داشته باشیم زیرا از این ۹ قلمی که در حوزه زکات است ۷ قلم آن در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه زکات یک امر حاکمیتی است، گفت: حاکم اسلامی موظف است زکات را جمع آوری و ساماندهی کند و توسط او و یا نمایندگان او که عاملان زکات هستند به مستحقین زکات برسد.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه قانون امور زکات برای تصویب به مجلس رفته است، تصریح کرد: یک شورای زکات تشکیل شده است که شش تا وزیر هم عضو آن هستند و نسبت به امور زکات تصمیم گرفته می‌شود و عاملان زکات بر اساس مصوبات این شورا کار زکات را پیش می‌برند.

وی در ادامه سخنانش ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: شهید سردار سر افراز اسلام قاسم سلیمانی تا آخرین لحظه با دشمنان بی رحم وگرگ صفت مبارزه کرد و انتقام خون این شهید را از عاملان آن می‌گیریم.

وی افزود: اگر دشمن فکر می‌کند که با شهادت سردار سلیمانی دیگر قضیه تمام است سخت در اشتباه است زیرا تجربه و تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که هر شهیدی که بر زمین می‌افتد جان بر کفان دیگری این پرچم را بر می‌دارند و این راه را با صلابت ادامه می‌دهند.

 

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان