شما اینجا هستید

اجتماعی » ورود دادستانی شیراز به مشکل فاضلاب شهرصدرا

شیراز – دادستان شیراز امروز چهارشنبه به اتفاق تعدادی از مدیران و مسئولان استان فارس بازدیدی از تصفیه خانه شهر صدرا که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است ، داشت.

به گزارش انتهاج ، ورود دادستانی در راستای پیگیری حقوق عامه صورت گرفته تا مشکلات بهداشتی مردم صدرا و شهر شیراز برطرف شود.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در جریان این بازدید گفت: یکی از وظایف دادستانی پیگیری حقوق عامه مردم است که بر اساس قانون به عنوان مدعی العموم مکلف است در موضوعاتی نظیر مسائلی که بهداشت عمومی مردم را تهدید می کند ورود کند.

حیدر آسیابی با اشاره به اینکه در چند مدت گذشته بازدیدهایی از تصفیه خانه های مختلف شهر از جمله سلطان آباد و شهر صدرا صورت گرفت ، اظهار کرد : در این خصوص این ادعا مطرح شده که پساب و فاضلاب شهر صدرا باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده و در برخی موارد برای آبیاری کشاورزی نیز استفاده می شود.

وی افزود: بر اساس قانون، دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست موظف هستند میزان آلودگی را مشخص و موضوع را گزارش کنند.

دادستان شیراز خاطر نشان کرد : بر اساس ادعای علوم پزشکی، فاضلاب شهر صدرا تا منطقه جوادیه شیراز می آید و وارد قنات ها نیز می شود که این امر یک تهدید عمومی علیه سلامت است.

اگر این معضل حل نشود بهداشت عمومی را تهدید می کند

آسیابی با بیان اینکه علوم پزشکی اعلام کرده در صورتی که این معضل حل نشود بهداشت عمومی را تهدید می کند ، تصریح کرد : حتی بر اساس ادعای دانشگاه ممکن است با پیک بیماری هایی نظیر مالاریا مواجه شویم.

دادستان شیراز گفت: بر اساس قانون دادستان مکلف است موضوعات را پیگیری کند و از این رو از دستگاه های ذی ربط می خواهیم به این موضوع ورود کرده و چنانچه هرچه سریعتر این مسائل حل نشود، برخورد قانونی صورت گیرد.

آسیابی ادامه داد : اعلام شده تصفیه خانه فاضلاب فروردین ماه در صورتی که مشکل برنده مناقصه حل شود این تصفیه خانه بهره برداری می شود که این موضوع پذیرفته نیست ازاین رو محیط زیست باید جلساتی برگزارکند که تا این چند ماه مشکل حل شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان