شما اینجا هستید

اجتماعی » ورود جدی دستگاههای فرهنگی استان اردبیل به موضوع آسیب اجتماعی

اردبیل – استاندار اردبیل از ورود جدی دستگاه‌های فرهنگی استان به موضوع کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت : جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای و آسیب شناسی دقیق با تعامل مناسب دستگاه‌های مرتبط می‌تواند در بهبود شاخص‌های مدنظر کمک کند.

به گزارش انتهاج ، اکبر بهنام جو در آئین افتتاحیه دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده ، اظهار کرد : منظور قرارگیری مناسب در ریل توسعه همه جانبه نیازمند پررنگ شدن اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی هستیم.

وی با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های محوری توسعه متوازن در ابعاد مختلف برخورداری از رویکرد پیشگیرانه در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی است ، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در این خصوص در استان در نظر گرفته شده است، توجه ویژه به اجرای برنامه‌های پیشگیری از طلاق و افزایش مهارت‌های زندگی در بین کارکنان ادارات استان اردبیل است.

وی تعداد پرسنل اداری در دستگاههای مختلف این استان را ۴۴ هزار پرسنل برشمرد و گفت : ارائه آموزش‌های لازم به این افراد و خانواده‌های آنان می‌تواند زمینه ارتقای مهارت‌های لازم برای مواجهه با ناهنجاری‌ها و موفقیت بیش از پیش در زندگی فردی و اجتماعی را فراهم کند.

بهنام‌جو بر اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی و برخورداری از آموزه‌های والای دینی به منظور کاهش ناهنجاری‌ها تأکید کرد و افزود: بهره مندی از روانشناسان و مشاورین خانواده زبده و استفاده از ظرفیت علما و روحانیون می‌تواند در سازماندهی هر چه مناسب برنانه‌های فرهنگی و آموزشی مفید واقع شود.

وی یادآور شد : طبق آخرین آمار ۷۰ درصد از طلاق‌ها در هفت سال ابتدایی زندگی مشترک رخ می‌دهد و بررسی دقیق علل و عوامل و برخورداری از مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج می‌تواند در کاهش این آمار کمک کند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان