شما اینجا هستید

اخبار » همکاری همه دستگاهها،سمن ها و مردم در آموزش و پیشگیری از کرونا

اسفراین – رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسفراین گفت: همه دستگاهها،سمن ها و مردم در آموزش و پیشگیری از کرونا همکاری داشته باشند.

به گزارش انتهاج، طاهر رستمی صبح امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با موضوع پیشگیری و آموزش در ارتباط با ویروس کرونا برگزار شد، با بیان اینکه این شهرستان از همان روز های آغاز اعلام قطعی وجود ویروس کرونا در کشور کمیته های پیشگیری و درمانی خود را با حضور دانشکده علوم پزشکی اسفراین تشکیل داده است، اظهار کرد: تمام فعالیت های حوزه سلامت در شهرستان برای پیشگیری و مقابله با بیماران احتمالی کرونا در اسفراین رصد می شود.

فرماندار اسفراین به تعطیلی مدارس در روزهای گذشته با تصمیم استان اشاره کرد و افزود : از این به بعد تمام تعطیلی ها با اختیارات ملی و براساس داده های استانی انجام می شود.

پذیرش بیماران کرونایی خارج از شهرستان به هیچ عنوان انجام نمی شود

رستمی با بیان اینکه یکی از بخش های بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین برای پذیرش بیماران احتمالی کرونا در اسفراین با جنبه احتیاطی و پیشگیرانه مهیا شده است، گفت : پذیرش بیماران کرونایی خارج از شهرستان به هیچ عنوان انجام نمی شود و این در حالی است که اعزام اینگونه بیماران به شیوع بیشتر این بیماری در سایر نقاط هم کمک می کند.

وی به برخی شایعات در فضای مجازی در خصوص این بیماری در شهرستان اسفراین اشاره کرد و افزود : با همکاری پلیس فتا و اطلاعات با افرادی که در این خصوص شایعه سازی می کنند به طور جدی برخورد می شود.

فرماندار اسفراین خاطر نشان کرد: ضد عفونی اماکن پرتردد، رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست ها از  بهترین راهکارهای پیشگیری از ویروس کرونا است و همه باید این موارد را رعایت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان موردی از کرونا ویروس مشاهده نشده است، بحث پیشگیری در مورد این بیماری مهم است که باید آموزش های لازم و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، در نقاط مختلف انجام گردد.

رستمی یادآور شد: امیدواریم با تصمیماتی که اتخاذ شده است شاهد آن باشیم که مورد خاصی از این بیماری را در استان و شهرستان نداشته باشیم.

وی همچنین تمام گیم نت ها و مراکز عرضه قلیان در شهرستان را تا اطلاع ثانوی تعطیل عنوان کرد و افزود: هر گونه تجمع غیر ضروری نیز در شهرستان انجام نمی گردد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان