شما اینجا هستید

اخبار » همکاری مردم خراسان شمالی در گام دوم غربالگری الزامی است

بجنورد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آغاز گام دوم غربالگری کووید -۱۹ در استان خبر داد و از مردم خواست تا با همکاران واحدهای بهداشتی و درمانی که غربالگری را از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ انجام می دهند نهایت همکاری را داشته باشند.

به گزارش انتهاج، افشین دلشاد آغاز گام دوم غربالگری کووید -۱۹ طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز یکشنبه در تمامی واحدهای بهداشتی اعلام داشت.

وی با توضیح اینکه خودارزیابی‌های که در سایت  www.salamat.gov.ir انجام شده است باید در مدت حداکثر ۲۴ ساعت پس از انجام ارزیابی، پاسخ به فرد اعلام شود و به سرعت شاخص درصد پیگیری مورد نیاز انجام شده به ۱۰۰ درصد برسد، ادامه داد: این دوره بر اساس اولویت بندی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، افراد در گروه های هدف غربالگری می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اولویت دوم غربالگری را اینگونه تشریح کرد: در این الویت وضعیت افراد در معرض خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به بیماری های زمینه ای نظیر دیابت، فشار خون، سرطان و بیماریهای تنفسی  افراد با نقص ایمنی، زنان باردار، افراد با BMI بالای ۴۰ مصرف کنندگان داروهای کورتیکو استروییدها (داروهای ضد سرطان) بررسی می شود.

وی همچنین الویت سوم را بررسی اعضای خانوار یا نزدیکان و کسانیکه با فرد بیمار، بستری شده، ترخیص شده و با نتیجه تست مثبت تماس داشته اند، عنوان کرد.

پیشتر، سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی گفته بود: هفت هزار نفر در این استان با غربالگری از طریق سامانه سیب و ۴۰۳۰ نیاز به مراقبت پیدا کردند که از این تعداد ۲ هزار نفر توسط پزشکان ویزیت و ۱۵۰ نفر هم روانه بیمارستان‌ها شدند.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور قرار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان