شما اینجا هستید

اخبار » نمایشگاه کشاورزی ارتباط مستقیم میان سطوح مختلف جامعه کشاورزی و توسعه این بخش است
گروه : اخبار

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد به نقل از  روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد، دکترسید زین العابدین حسینی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد در خصوص اهمیت فعالیت نظام مهندسی کشاورزی گفت: نظام مهندسی، پلی میان دانش آموختگان بخش کشاورزی، بهره برداران و کشاورزان  بخش کشاورزی یکی از ارکان توسعه اقتصادی به شمار می رود و به دلیل نقش به سزایی که این بخش در تامین غذا، رفاه جامعه، تولید ناخالص ملی و در نهایت رشد اقتصادی ایفا می کند باید سرلوحه برنامه های اقتصادی قرار گیرد.

حسینی خاطر نشان کرد: کشاورزی در مناطق خشک و نیمه خشک استان یزد، علاوه بر نقش معیشتی و اقتصادی که در جامعه دارد، عامل اساسی استمرار حیات نیز به شمار می رود، به طوری که با کم رنگ شدن کشاورزی در روستاها، پایگاه های مقاومت در برابر فرآیند بیابانی شدن از بین رفته و کل حیات جامعه به خطر خواهد افتاد. به همین دلیل بخش کشاورزی در استان یزد از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

وی بر بهره وری تاکید کرد و افزود: یکی از اهدافی که به صورت جدی باید از سوی تصمیم گیرندگان مورد توجه قرار گیرد، افزایش بهره وری در بخش کشاورزی است، چرا که با تحقق این مهم، زندگی کشاورزان رونق گرفته و روستاها نیز به حیات خود ادامه می دهند.

حسینی عنوان کرد: دانش مهندسی کشاورزی باید از طریق صاحبان علوم به کشاورزان منتقل گردد که در این راستا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت های فراوانی دارد و می تواند در راستای تقویت بهره وری در بخش کشاورزی، مثمرثمر واقع گردد.

وی مهم ترین نقش این سازمان را ضمن در نظر گرفتن دانش بومی کشاورزی و توسعه پایدار این بخش، کمک به تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن دانست و گفت:  علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح، کمترین خسارت را به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می کند.

حسینی افزود: این سازمان بعنوان پلی میان دانش آموختگان بخش کشاورزی، بهره برداران و کشاورزان می باشد که به افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی کمک کرده و می تواند با ارتقا و توسعه سطح خدمات خود در بخش های مختلف به تخصصی، اقتصادی و حرفه ای شدن کشاورزی کمک نماید.

وی درباره نمایشگاه تخصصی صنعت کشاورزی استان یزد عنوان کرد: این نمایشگاه با در معرض دید قرار دادن تکنولوژی ها،ماشین آلات و تجهیزات به روز این بخش و ایجاد بستر مناسب برای ارتباط مستقیم میان سطوح مختلف جامعه کشاورزی، به رونق و توسعه این بخش کمک شایانی می نماید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان