شما اینجا هستید

اخبار » معرفی ظرفیت های گردشگری و اقتصادی یزد در نشست سفرای کشورهای همکاری‌های اقتصادی اکو
گروه : اخبار

یزد_ مهران فاطمی استاندار یزد، اظهار کرد: اینجانب به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، ورود شما را به این سرزمین تاریخی خوشامد می‌گویم.

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد،  استاندار یزد گفت: مفتخرم اعلام کنم استانی میزبان شما عزیزان است که با موقعیت خود در مرکز جغرافیای ایران و به عنوان هشتمین استان پهناور ایران، یکی از کانون‌های اصلی اتصال دهنده دریای عمان و خلیج فارس به کشورهای عضو اکو از طریق کریدور شمالی-جنوبی ایران بشمار می‌آید و با وجود اقلیم خشک، به داشتن مردمانی جستجوگر، پرتلاش و آبادگر شهره است.

وی افزود: مردمان این سامان، با همت والای خود، این منطقه از ایران کهن را به یکی از قطب‌های صنایع جوار معدنی، صنایع غذایی، گردشگری و پزشکی تبدیل کرده‎اند.

وی اظهار کرد: استان یزد با قدمت تاریخی خود و بهره مندی از مراکز علمی و فناوری سرآمد، الگوی موفقی برای توسعه مناطق کویری و مرکزی ایران محسوب می‌شود به طوری که کمبود منابع آبی در این استان نتواسته مانعی بر سر راه پیشرفت آن شود و از دیرباز، یزدی ها در کویر با حفر قنات توانسته‌اند بر سختی ها و ناملایمات اقلیمی فائق آمده و طولانی ترین رشته قنات ایران را به طول بیش از ۷۰ کیلومتر و قدمتی چند هزار ساله با پشتکار سه نسل حفر نمایند.

وی خطاب به سفرا و نمایندگان کشورهای عضو اکو گفت: در راستای تعمیق همکاری بین اعضای سازمان اکو، استان یزد دارای ظرفیت ها و فرصت‌هایی است که می تواند در تحقق بخشی از این اهداف نقش موثری ایفا کند.

فاطمی عنوان کرد: در حوزه انرژی خورشیدی، استان یزد با دارا بودن بیش از ۳۰۰ روز آفتابی، ظرفیت مناسبی را برای سرمایه گذاری خارجی در این حوزه به ویژه احداث نیروگاه های خورشیدی فراهم کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان