شما اینجا هستید

اخبار » مدیریت پسماند ثروت تولید می کند
گروه : اخبار

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اظهار کرد: مدیریت صحیح پسماند منجر به تولید ثروت و درآمد برای کشور خواهد شد.

محمد صالح جوکار در مراسم بهره‌برداری از ساختمان جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، گفت: اگر پسماند به‌خوبی برنامه‌ریزی و مدیریت شود، می‌تواند تولید ثروت و درآمد برای کشور در پی داشته باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تجلیل از اقدامات خوب شهرداری در حوزه تفکیک پسماند از درب منازل شهروندان، اظهار داشت: حفظ محیط زیست، جلوگیری از نابودی منابع طبیعی و تولید ثروت برای جامعه شهری از جمله اثرات مثبت بازآوری این پسماند تفکیک شده است.

وی عنوان کرد: معضل پسماند و بازآوری در شهر‌های شمالی کشور سبب بروز مشکلات بسیاری در این مناطق شده؛ ولی در استان یزد به‌واسطه کویری بودن این پهنه از کشور، چالش کمتری در این زمینه پیش آمده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: با این که آن طرح در کمیسیون تصویب و کلیات آن هم در صحن مجلس تصویب شده است؛ ولی با توجه به ذینفع بودن برخی سازمان‌ها، اشخاص، تاکنون نتوانستیم آن را به صورت کامل به تصویب برسانیم.

جوکار با تاکید بر اینکه شهر، مستقل بوده و مدیریت شهر هم باید مستقل باشد، اذعان داشت: در حال حاضر نهاد‌های متعددی درمدیریت امور شهر وارائه خدمات نقش دارند که در برخی موارد سبب تعارض در بخش‌های مختلف شود؛ مطالعاتی که در مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفته، کلان شهر‌های دنیا این الگو را اجرا کرده و نتایج بسیار خوبی نیز از آن به دست آورده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اضافه کرد: برای چابک سازی دولت، می‌توان بسیاری از امور را به مدیریت شهری واگذار کرد.

نماینده مردم در پایان گفت: اخیراً در برنامه هفتم بحث ایجاد ساختار جدید در روستا‌ها مطرح است، زمانی که در روستا، شورا و دهیار وجود دارد، نیازی به ایجاد سازمان دیگر نیست و باید برای مدیریت بهتر، دهیاری را تقویت کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان