شما اینجا هستید

اخبار » محدودیت اعتبار عمرانی پارک علم و فناوری یزد؛ عدم تکمیل پروژه احداث ساختمان مراکز رشد اقبال

به گزارش انتهاج، پارک علم و فناوری یزد در راستای رسالت خود مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، تاکنون ضمن ایجاد و توسعه فضاهای فیزیکی و همچنین زیر ساخت های لازم جهت استقرار مؤسسات فناور، بیش از ۳۱۰ شرکت را تحت قالب مراکز رشد و پردیس های فناوری تحت پوشش قرار داده است.

یکی از پروژه های پارک یزد که منشاء تحولات اساسی در استان یزد شده، مرمت، احیاء و توسعه مرکز فناوری اقبال است. طراحی این مجموعه با استفاده از مشاورین خبره انجام و ضمن اخذ تاییدیه و مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از ابتدای سال ۱۳۸۳ فعالیت مرمتی و توسعه مجموعه آغاز و متناسب با بودجه تخصیصی، طرح در حال اجرا است.

اجرای این طرح مزیت های فراوانی دارد که از آن جمله می توان به قرارگیری در مرکز تجاری شهر یزد، ارزش تاریخی بنا به لحاظ زیبایی بصری، مکانی جذاب برای استقرار شرکت های دانش بنیان، وجود شریان های ارتباطی متنوع و زیر ساخت های شهری مناسب (آب، برق، گاز، مخابرات و …)، نزدیکی به مراکز علمی و دانشگاهی و امکان توسعه و تبدیل شدن به پهنه علم و فناوری با وسعت حداقل ۴۰ هکتار اشاره کرد.

پروژه احداث ساختمان مراکز رشد اقبال شامل ۳ پروژه ساختمان مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات به مساحت ۲۵۳۰ متر مربع، ساختمان مرکز رشد بیوتکنولوژی و مهندسی پزشکی به مساحت ۵۱۷۵ متر مربع و ساختمان مرکز رشد عمومی با مساحت ۳۳۶۴ متر مربع است که دو مجموعه اول در حال بهره برداری و ساختمان مرکز رشد عمومی در حال احداث است.

حسین رحیمی، مدیر امور عمرانی پارک یزد احداث ساختمان مرکز رشد عمومی را به دلیل همجواری محل احداث پروژه با ساختمان های موجود، نیاز به گودبرداری تا عمق ۱۲ متر، احداث سیستم نیلینگ به منظور پایدار سازی دیواره های گود، احداث سازه نگهبان و در نهایت اجرای اسکلت ساختمان، از جمله پروژه های حساس به لحاظ اجرا دانست و گفت: با بهره گیری از توان مشاورین خبره و همچنین انتخاب پیمانکار مجرب به خوبی توانستیم این مشکلات را مرتفع کنیم و هم اکنون در مرحله تکمیل عملیات سفت کاری و نازک کاری مجموعه هستیم.

وی با بیان اینکه از ۲۸ خرداد سال ۹۷، این پروژه را آغاز نموده و امیدواریم تا اوایل اسفند سال ۹۹ به بهره برداری برسد، گفت: در این ساختمان، ۱۰۰ مترمربع در مجموع سه طبقه به فضای اداری، ۱۶۷۰ مترمربع به شرکت های فناور، ۱۲۰ مترمربع به سالن آمفی تئاتر ۷۰ نفره، ۱۰۰ مترمربع به فضای کار اشتراکی، ۳۷۴ متر مربع به فضای (tech show) و ۴۰۰ متر مربع به سالن همایش های ۲۰۰ نفره اختصاص یافته است.

مدیر امور عمرانی پارک یزد، عدم تامین و تخصیص کامل اعتبار را یکی از چالش های مهم این پروژه دانست و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات عمرانی پارک، بخشی از اعتبار پروژه مذکور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده است.

وی افزود: از این محل تاکنون مبلغ ۲۱۰۰۰ میلیون ریال نیز تخصیص یافته و  نیاز است مانده اعتبار که مبلغ ۳۹۰۰۰ میلیون ریال است سریعاً به پروژه اختصاص یابد.

رحیمی با اشاره به قول مساعد مسئولین استان یزد مبنی بر تخصیص اعتبار به پروژه گفت: پارک یزد به منظور عدم وقفه در فعالیت پروژه، اخیراً نسبت به اخذ وام بانکی به مبلغ ۲۰۰۰۰ میلیون ریال اقدام نموده است اما به منظور تکمیل بموقع پروژه نیاز به حداقل ۴۰۰۰۰ میلیون ریال دیگر خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان