شما اینجا هستید

اخبار » لزوم رعایت گسترده نکات بهداشت فردی و جمعی در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش انتهاج، سید محمود میر ابوالقاسمی در این بازدید از نزدیک در جریان خدمت رسانی به بیماران و آخرین اقدامات در مواجهه با کرونا قرار گرفت و بر لزوم رعایت گسترده نکات بهداشت فردی و اجتماعی توسط آحاد و اقشار مختلف مردم بهاباد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

وی در ادامه ضمن بازدید از اورژانس ۱۱۵، ایستگاه آتش نشانی و ایستگاه های بازرسی سلامت (پایش، غربالگری و تب سنجی) بهاباد به پرسنل، دست اندرکاران و فعالان آنان نیز خداقوت گفت و از آنان تشکر و تقدیر کرد.

گفتنی است: بر اساس آمارها، بیش از ۳۸ درصد مبتلا شوندگان بالای ۶۰ سال، ۳۵ درصد از بیماران در سنین ۱۶ تا ۴۵ سال بودند و سنین ۴۶ تا ۶۰ سال ، ۲۶ درصد از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

ویروس کرونا معمولاً ازطریق سرفه و عطسه، تماس شخصی با فرد آلوده یا لمس سطوح آلوده و پس از آن لمس دهان، بینی و چشم‌ها در بین افراد گسترش می‌یابد. برای حفاظت دربرابر این آلودگی، «مراکز کنترل بیماری و پیشگیری از آن» (CDC) این راهکارهای بهداشتی اولیه را توصیه می‌کند که شستن مکرر دست‌ها، مصرف مایعات، سرفه کردن داخل باز یا دستمال کاغذی و در خانه ماندن در صورت احساس بیماری لازم است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان