شما اینجا هستید

آذربايجان شرقي » فعالیت ۱۱۷ شرکت نوپای فناور در آذربایجان‌شرقی

تبریز – سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان حاضر ۱۱۷ تیم و شرکت استارت آپی (نوپای فناور) در این استان فعالیت دارند.

به گزارش انتهاج، مهدی خرامش در پنجمین نشست ماهانه انجمن علمی بازاریابی استان آذربایجان شرقی به تشریح نقش زیرساخت‌های فضای مجازی در توسعه کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها پرداخت و اظهار کرد: کسب و کار اینترنتی به کسب و کاری اطلاق می‌شود که در فضای مجازی راه اندازی شود و منجر به کسب درآمد و خلق ثروت شود.

خرامش با بیان تفاوت‌های کسب و کارهای مجازی با تجارت الکترونیکی پرداخت، افزود: تجارت الکترونیک به معنای تولید، بازاریابی، فروش و تحویل کالاها و خدمات با استفاده از ابزارهای الکترونیک مثل اینترنت، موبایل و سایر ابزارهای این حوزه است که حتماً باید بین دو طرف پول رد و بدل شود ولی در کسب و کار اینترنتی لزومی به مبادله پول وجود ندارد.

وی با معرفی انواع کسب و کارهای اینترنتی در ایران افزود: کسب و کارهای اینترنتی فعال در کشور سه نوع فروش محصولات و کالاهای فیزیکی، فروش خدمات و فروش محتوای آموزشی و محصولات دیجیتال هستند.

وی، دسترسی سریع و آسان به مخاطب هدف، قیمت مناسب، امکانات متنوع تبلیغاتی و قابلیت بهبود سیستم در سریع‌ترین زمان ممکن را از جمله دلایل استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال برشمرد.

پهنای باند بین المللی ورودی استان ۴۱۰ گیگابیت بر ثانیه است

خرامش با اشاره به زیرساخت‌های تأمین شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بازاریابی دیجیتال خاطرنشان کرد: در حال حاضر پهنای باند بین المللی ورودی استان ۴۱۰ گیگابیت بر ثانیه است که تاکنون ۳۴۰ گیگابیت بر ثانیه آن در حال استفاده بوده و از این لحاظ هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت ارتباطات از کسب و کارهای نوپا، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای کمک به رشد با پرداخت تسهلات در قالب طرح‌های فناورانه با مبلغی افزون بر ۲۸ میلیارد ریال و همچنین پرداخت تسهیلات به توسعه‌دهندگان نرم افزارهای کاربردی و محتوای تلفن همراه به میزان ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به ۲۵ شرکت و شخص حقیقی در استان گام‌هایی را برداشته است.

وی همچنین با بیان آماری از کافه بازار، گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از تعداد توسعه دهندگان اپلیکیشن ۴ درصد (۸۴۰ تیم) و در رتبه ۷ کشور، سهم استان از درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشن یک درصد و در رتبه ۸ کشور و سهم استان از تعداد برنامه‌ها و بازی‌های تولید شده سه و نیم درصد (۵۷۰۵ برنامه و بازی) و رتبه ۸ کشور است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان