شما اینجا هستید

اخبار » فرهنگسازی مدیریت مصرف انرژی باید مستمر و با روش های مختلف انجام شود

محمد میرشمس در گفت و گو با سایت خبری انتهاج یزد افزود: مشترکین بخش صنعت در برنامه های مدیریت پیک تابستان همکاری بسیار مناسبی با این شرکت داشته اند بطوری که از کل مدیریت بار صورت گرفته در برنامه های مدیریت پیک بار تابستان حدود ۹۰درصد بخش صنعت همکاری نمودند که در چارچوب ضوابط برنامه های پاسخگویی در پایان پیک فصلی پاداش همکاری دریافت می نمایند.

وی افزود: برای سنجش وضعیت مصرف برق در بخش صنعت نیاز به ابزارهای خاص برای سنجش یا بررسی معیار مصرف آنها می باشد یکی از ابزارها مقایسه سنجش شاخص مصرف تحت عنوان شدت انرژی یا sec در آن بخش از صنعت است که با استانداردهای تعریف شده در کشور و استانداردهای جهانی نسبت به صنعت مشابه خود مقایسه می شود.
میرشمس در این خصوص بیان کرد: در حال حاضر بانک کامل و سیستم جامعی برای سنجش مصرف انرژی یا سنجش بهره وری انرژی در بخش صنعت وجود ندارد که در حال رایزنی برای ایجاد سامانه سنجش میزان بهره وری انرژی در بخشهای مختلف مصرف هستیم.
وی گفت: به صورت پراکنده و باحضور شرکتهای مشاور برای شرکتهایی که استاندارد مصرف آنها تعریف شده است سنجش بهره وری انرژی صورت می پذیرد.
وی در خصوص فرهنگسازی مصرف بهینه و اقدامات این شرکت گفت: در این حوزه اقدامات گسترده ای در بخش کشوری و در بخش توزیع صورت گرفته است هرچند که در مقابل اقداماتی که باید صورت گیرد تلاش بیشتری لازم است لذا برای گسترش فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه همه بخشها باید باهم تلاش کنند.
میرشمس عنوان کرد: حوزه استاندارد در تعریف شاخص و یا الگوی مصرف همچنین طراحی و نظارت برتولید کنندگان لوازم انرژی بر نظیر برچسب انرژی، تولید کنندگان لوازم برقی بر بهینه سازی تجهیزات انرژی بر، اطلاع رسانی و گسترش آموزش راهکارهای مدیریت مصرف در بخشهای مختلف صنعتی، اداری، تجاری، خانگی، کشاورزی انجام می شود هرچند فرهنگ سازی وآموزش زمان بر است و باید مداوم و از روشهای گوناگون صورت گیرد.

 

زینب زارع

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان