شما اینجا هستید

اجتماعی » غربالگری ۷۰ هزار کودک بوشهری برای پیشگیری از تنبلی چشم

بوشهر – سرپرست اداره کل بهزیستی استان بوشهر از غربالگری ۷۰ هزار کودک در استان بوشهر در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم خبر داد.

به گزارش انتهاج ، علیرضا حاجیونی با اعلام این خبر گفت : با توجه به اینکه این بیماری برای خانواده‌ها قابل‌تشخیص نیست مراجعه آن‌ها به پایگاه‌های ثابت و سیار برای تشخیص به‌موقع ضروری است.

برپایی ۱۰ پایگاه دائمی و ۱۲۰ پایگاه غیردائمی

وی با بیان اینکه سن سه تا شش سال بهترین سن برای تشخیص بیماری تنبلی چشم کودکان است، اظهار کرد : برنامه تنبلی چشم در مهدهای کودک و مراکز بهداشتی و درمانی استان بوشهر و در ۱۰ پایگاه دائمی و ۱۲۰ پایگاه غیردائمی اجرا می‌شود.

وی افزود : هر سال از اول آبان به مدت یک ماه برنامه تنبلی چشم (آمبلیوپی) برای کودکان سه تا شش سال با هدف کاهش شیوع تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی با تشخص و درمان به‌موقع بیماری در سنین طلایی یعنی زیر پنج سالگی اجرا می‌شود.

حاجیونی از آغاز بیست و چهارمین برنامه پیشگیری تنبلی چشم در استان بوشهر هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و گفت : بیماری تنبلی چشم در سطح‌های مختلف با شناسایی به‌موقع، ارجاع به مراکز درمانی و مداخله جراحی، قابل‌تشخیص و درمان است و امکان بهبودی را برای بیمار امکان‌پذیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه راحت‌ترین مسیر برای شناسایی و تشخیص این بیماری مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز بینایی‌سنجی است ، تصریح کرد: سال گذشته ۳۸ هزار و ۱۲۸ کودک در استان زیرپوشش برنامه تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد، هزار و ۳۲۷ کودک به‌عنوان بیمار شناسایی شد.

حاجیونی با اشاره به اینکه ۹۱۷ کودک در سال گذشته به اپتومتریست ارجاع و تعداد ۱۷۵ نفر آمبلیوپ تشخیص داده شد ، افزود : سال گذشته مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کمک‌ هزینه عینک برای کودکانی که خانواده‌های آنان کم‌درآمد بودند و ۷۵ میلیون ریال در قالب برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به‌عنوان کمک‌هزینه عمل جراحی اختصاص داده شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان