شما اینجا هستید

اخبار » غربالگری و تشخیص کرونا در تمام بیمارستان های استان یزد

یزد – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: در تمامی بیمارستان‌های سراسر استان یزد چه خصوصی و چه دولتی، بحث غربالگری، تشخیص و بستری را انجام می‌شود.

به گزارش انتهاج، محمود نوری شادکام در نشست خبری سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد اظهار کرد: تا به حال در بحث کرونا برای هماهنگی بین بیمارستان‌ها و حوزه درمان هفت جلسه در استان برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: فرآیند کار به این صورت است که بیماران مراجعه کننده به درمانگاه‌ها و اورژانس‌های بیمارستانی، اگر توسط پزشک مشکوک تلقی شوند، و اقدامات لازم در ارتباط با جداسازی بیمار و معاینه توسط متخصصین عفونی یا داخلی و اطفال ویزیت می‌شوند و در صورتی که لازم باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه این بیمار آزمایشات لازم و گرافی‌های لازم را دریافت می‌کند و در نهایت با نظر متخصص عفونی، در اتاق‌های ایزوله(قرنطینه) بخش بستری می‌شود، گفت: در صورتی که نیاز به دریافت خدمات ویژه باشد، بیمار با تمهیدات ویژه به بیمارستان شهید صدوقی(ره) اعزام می‌شود و تاکنون نمونه مثبتی در استان یزد نداشتیم که به بیمارستان شهید صدوقی(ره) ارجاع شوند.

نوری شادکام با تأکید بر اینکه بیمارستان‌های یزد آمادگی کامل را دارند خاطرنشان کرد: و در صورتی که بیماری نیاز به مراقبت‌های خاص داشته باشد، به شهید صدوقی(ره) ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: معنای این جمله این است که صرفاً بیمارستان شهید صدوقی(ره) مرجع پذیرش این بیماران نیست و تنها بیماران با شرایط خاص به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان