شما اینجا هستید

اخبار » عدم رعایت هشدارها باعث افزایش جهشی آمار مبتلایان به کرونا در یزد شد

به گزارش انتهاج به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، ابراهیم سلمانی اظهار داشت: با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ٧٣ مورد جدید در یزد، تعداد مبتلایان به کرونا در یزد به ٢٩٠ نفر رسید

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان، ١٢۴۴ نفر با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌شده که از این تعداد نمونه ۶٨١ نفر جهت تائید نهایی به آزمایشگاه ارسال‌شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با  کرونا ادامه داد: بر اساس نمونه‌های گرفته‌شده، امروز جواب آزمایش ٧٣ نفر مثبت اعلام‌شده است. بر این اساس تاکنون ٢٩٠ نفر از مردم استان یزد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در یزد به تفکیک شهرستان‌ها

سلمانی اضافه کرد: ١٣٣ مورد ابتلای مثبت در شهر یزد، ٧٣ مورد در میبد، ۵٩ مورد در اردکان و ٧ مورد در ابرکوه به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: همچنین ۶ مورد ابتلای قطعی در بهاباد، ٢ مورد در مهریز، ١ مورد در خاتم،۶ مورد در بافق، ٢ مورد در اشکذر و ١ مورد در تفت گزارش‌شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با  کرونا تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، ۵٣٨ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

عدم رعایت مردم دلیل افزایش جهشی آمار مبتلایان

سلمانی تأکید کرد: علت اینکه آمار مبتلایان به کرونا ویروس، امروز افزایش زیادی داشت، عدم رعایت مردم است.

وی اظهار داشت: از زمانی که نتیجه آزمایش اعلام شود ۴۸ ساعت طول می‌کشید، همچنین وقتی بیمار با ویروس مواجهه داشته باشد، حداقل چهار تا پنج روز طول می‌کشد تا علائم بیماری در او ظاهر شود؛ لذا آمار جهشی امروز نتیجه رعایت نکردن مردم طی پنج، شش روز گذشته بوده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با  کرونا تصریح کرد: اگر مردم رعایت کنند امیدواریم طی هفت، هشت روز آینده آمارها به سمت کاهش سیر کند و ورودی و خروجی بیمارستان‌ها روند ثابتی داشته باشد و کم‌کم تعداد بیمارهای بستری‌شده کمتر شود و تخت‌ها خالی شود.

سلمانی درباره اعلام آمار مناطق پرخطر شهر یزد بر اساس تردد بیماران کرونایی هم گفت: هرچند اعلام نکرده‌اند که معیار برای ارائه چنین آماری دقیقاً چه چیزی بوده است، اما این آمار را معاونت پژوهشی وزارت بهداشت منتشر کرده و معتبر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان