شما اینجا هستید

اجتماعی » ظرفیت های سرشار یزد برای کسب برندهای متعدد فرهنگی و اجتماعی

به گزارش انتهاج به نقل از اداره کل روابط عمومی استان یزد، محمدعلی طالبی در آئین آغار رسمی طرح ملی یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، با بیان اینکه یزد با داشته های غنی فرهنگی خود، امروز نیازمند برندسازی در این حوزه است، گفت:  یزد قرن هاست به دارالعباده مشهور است و ویژگی های فرهنگی، مذهبی و علمی غنی دارد.
وی افزود: با این پیشینه، رشد شهرنشینی و صنعتی شدن استان موجب قرار گرفتن یزد در معرض برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی شده است.
استاندار یزد اظهار داشت: باید در کنار نگاه به توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز در دستور کار قرار گیرد.
مقام ارشد اجرایی استان با بیان اینکه طی سال های اخیر اقدامات خوبی برای بازگشت به داشته های غنی فرهنگی انجام شده است، عنوان کرد: در حوزه وزارتخانه ها و سازمان های مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی در حوزه برندسازی انجام شده که شاخص ترین آن ها پایتختی کتاب ایران بود.طالبی خاطرنشان کرد: انتخاب یزد به عنوان پایتختی کتاب ایران تجربه بسیار موفقی بود، که با همکاری، تعامل و همراهی خوب دستگاه ها و نیز بخش خصوصی آن را پشت سر گذاشتیم و به وضوح مشاهده شد که این برند چگونه می تواند به گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک کند.
استاندار یزد در ادامه به اهمیت و جایگاه والای صحیفه سجادیه اشاره و عنوان کرد: اطمینان داریم برندهای فرهنگی و مذهبی چون پایتخت صحیفه سجادیه می تواند به رشد هر چه بهتر و بیشتر فرهنگ مذهبی جامعه ایران و نیز الگو شدن یزد در بسیاری از موضوعات و مسائلی که می تواند در کشور ارمغان خوبی را به همراه داشته باشد، کمک کند.
وی در پایان از همه افرادی که در مسیر انتخاب یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه ایران اهتمام داشتند، قدردانی کرد و اظهارداشت: امیدواریم با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز تعامل و همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی بتوانیم به گسترش هرچه بهتر فرهنگ صحیفه سجادیه در جامعه امروز ایران و یزد کمک کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان