شما اینجا هستید

اخبار » طرح جامع مدیریت پسماند منطقه ای شهر یزد مصوب و به شهرداری یزد ابلاغ شد
گروه : اخبار

یزد_ حمیدرضا رحیمدل با اشاره به اینکه طرح جامع مدیریت پسماند از سال ۱۴۰۰ آغازشده و مورد موافقت شورای اسلامی شهر قرار گرفته، گفت: این طرح، پس از اصلاح و تصویب در کارگروه ملی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری یزد برای اجرا ابلاغ شد.

وی، با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند، یزد را در سطح کلان شهر‌ها و جذب اعتبارات ملی قرار می‌دهد افزود: طرح جامع، یک افق برنامه ریزی براساس ساختار‌های فرهنگی، فنی، مهندسی و محیط زیستی برای مناطق شهر یزد، حمیدیا، شاهدیه، زارچ و بخشداری مرکزی است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد، هزینه اجرای این طرح را بیش از ۷ میلیارد ریال بیان کرد و ادامه داد: این طرح با حمایت شهردار پیگیری شد و برای تامین سلامت و بهداشت مردم یزد اجرا می‌شود.

حمیدرضا رحیمدل، سوالات و چالش‌های طرح جامع را مطرح و عنوان کرد: سوالات چالشی مانند موقعیت محل دفن زباله، فاصله‌ی آن تا شهر، عدم ورود آلودگی زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی، شیوه و نحوه جمع‌آوری پسماند، سرانجام بازیافت، فرآیند طرح تفکیک از مبدا، نحوه امحاء پسماند‌های پزشکی و ایجاد انرژی‌های پاک از زباله و… از نتایج اجرایی شدن این طرح جامع است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان