شما اینجا هستید

اخبار » ضرورت صدور مجوز نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی تولید برق در خاتم

به گزارش انتهاج، سید مجتبی حسینی پور، در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به نیازهای استان یزد در حوزه برق اظهار داشت: نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی خاتم قابل توسعه به ۵۰۰ مگاوات است که تقاضا داریم با توجه به معادنی که در این منطقه وجود دارد، مجوز این اقدام صادر شود.

وی عنوان کرد: نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی بهاباد و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ابرکوه نیز ظرفیت ارتقا دارند و بخش خصوصی نیز در این زمینه آماده سرمایه گذاری است که امیدواریم همراهی‌های لازم از سوی وزارت نیرو انجام شود.

حسینی پور بیان کرد: اگر این نیروگاه‌ها احداث شود، می‌توانیم مازاد تولید برق را نیز به شبکه سراسری تزریق کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد همچنین تسریع در احداث نیروگاه خورشیدی حرارتی سیکل تلفیقی یزد را خواستار شد و گفت: این پروژه ۲۰ سال است که مطرح شده ولی تاکنون محقق نشده است.

وی در مورد احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی اردکان برای صادرات برق نیز اظهار داشت: وجود دشت‌های پهناور با تابش بسیار مناسب خورشید در شهرستان اردکان می‌تواند محل مناسبی برای تولید برق خورشیدی به منظور ترانزیت و صادرات آن باشد همچنین با توجه به زیرساخت بسیار مناسب شبکه‌های انتقال در این شهرستان، سرمایه گذاری در بخش ترانزیت ضروری است.

حسینی پور ادامه داد: تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تأمین برق پایدار مناطق کمتر برخوردار همچنین تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تأمین برق پایدار مورد نیاز شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه صنعتی و احداث شبکه داخلی برق شهرک‌های صنعتی از دیگر درخواست‌های استان یزد در حوزه برق است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان