شما اینجا هستید

اخبار » ضرورت ایجاد گلخانه های استاندارد برای توسعه کشت های گلخانه ای در قم

قم – معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای درقم باید به دنبال ایجاد گلخانه‌های استاندارد و دارای شرایط لازم برای تولید محصولات باکیفیت کشاورزی باشیم تا جایگاه آن در بازارهای ملی و بین‌المللی ارتقا یابد.

به گزارش انتهاج، محمد علی سلامی در این باره اظهار کرد: اکنون حجم تولیدات گلخانه‌ای درقم رو به افزایش است و برای مدیریت اقتصادی این روش کشت،‌ باید بازارهای جدید برای فروش مناسب این محصولات ایجاد شود.

وی با بیان اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به دلیل محافظت از گیاه در برابر تنش‌های محیطی و کاهش چشمگیر مصرف آب، راه حفظ کشاورزی در استان قم است، افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای درقم انجام‌ شده‌است و اکنون تعداد قابل‌توجهی از کشاورزان استان، به این روش کشت روی آورده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت محصولات گلخانه‌ای تولیدشده درقم مرغوب است و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی برنحوه فعالیت گلخانه‌های مستقر در مناطق مختلف استان به‌صورت مستمر نظارت می‌کنند.

سلامی ادامه داد:‌ کشاورزی درقم با چالش‌های مهمی همچون سختی دسترسی به منابع آبی و تنش‌های آب و هوایی روبه‌روست که با کشت گلخانه‌ای می‌توان این شرایط را تحت کنترل قرارداد و محصولی باکیفیت را تولید کرد.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات همیشگی کشاورزان،‌ داشتن استرس فراوان از تغییرات شدید دمایی و آسیب‌های ناشی از آن شامل گرمازدگی و سرمازدگی محصولات است که در روش کشت گلخانه می‌توان با مدیریت دمای محیط این مشکل را به حداقل رساند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان