شما اینجا هستید

اخبار » صدور و تمدید پروانه مهارت فنی کارگران ساختمانی استان یزد/مهلت ثبت نام تا ۱۳ آذر ماه
گروه : اخبار

مجید حق جو مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در خصوص آزمون های هماهنگ صنعت ساختمان تفاهم‌نامه‌ قالی بافان و بافندگان فرش سال ۱۴۰۲ به خبرنگار سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد، گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در راستای تسهیل در امور و رعایت حقوق شهروندی و در راستای ارتقای سطح دانش مهارتی نیروهای شاغل در صنعت ساختمان به صدور یا تمدید پروانه مهارتی اقدام می کند.

حق جو با تاکید بر اینکه امکان ثبت نام در همه شهرستان های استان یزد فراهم است، افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت advari.irantvto.ir و یا حضور در دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت نام آزمون های هماهنگ صنعت ساختمان اقدام کنند‌.

وی با تصریح بر اینکه دستگاه های مختلف از جمله تامین اجتماعی و اداره کل فنی و حرفه ای در زمینه برگزاری آزمون های هماهنگ صنعت ساختمان همکاری دارند، اظهارداشت: کارگران ساختمانی فرصت دارند در سال ۱۴۰۲ دو مرتبه در آزمون های هماهنگ صنعت ساختمان از طریق سایت سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کنند که اولین ثبت نام از ۲۷ آبان ماه تا ۱۳ آذر ماه می باشد و آزمون در تاریخ ۳۰ آذر ماه به صورت تئوری و عملی در مراکز فنی و حرفه ای برگزار خواهد شد.

حق جو عنوان کرد: در این آزمون مدرک درجه ۱، ۲ و ۳ به متقاضیان اعطا می گردد.

وی از انجمن ها و گروه های فعال در حوزه کارگری و صنعت ساختمان خواست تا در این اطلاع رسانی مشارکت کنند و افزود: اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد جلساتی را در این حوزه جهت شفاف سازی برای دفاتر پیشخوان برگزار نمود تا ثبت نام متقاضیان که به دفاترپیشخوان مراجعه می کنند بدون هیچگونه مشکل انجام شود‌.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در خصوص هزینه های ثبت نام این آزمون، گفت: ۳۰ هزار تومان جهت ثبت نام و ۹۰ هزار تومان جهت صدور گواهی برای متقاضیان هزینه دارد که متاسفانه شنیده می شود برخی سود جویان برای ثبت نام آزمون های ادواری و آزمون های مهارتی فنی و حرفه ای هزینه بیشتر دریافت می کنند که کاملا تخلف است‌.

وی افزود: پایان سال جاری نیز برای آخرین فرصت، آزمون های هماهنگ صنعت ساختمان برگزار می شود که متقاضیان می توانند به سایت سازمان فنی و حرفه ای، ادارات‌ دولتی فنی و حرفه ای و یا دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت نام تمدید یا صدور گواهی نامه صنعت ساختمان مراجعه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان